۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۱۳۱۶
آیت الله میر باقری مطرح کرد؛

تغییر در سنجش‌های سیاسی و اجتماعی عامل همه‌گیر شدن فساد

تغییر در سنجش‌های سیاسی و اجتماعی عامل همه‌گیر شدن فساد
نماینده مجلس خبرگان رهبری به تبیین ریشه‌های فساد در جامعه پرداخت و گفت: تغییر در سنجش­‌های سیاسی و اجتماعی سبب ایجاد فساد و همه‌گیر شدن آن در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در شب دوم محرم در هیأت ثارالله که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، به تبیین اهداف و مبانی قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: نبی اکرم(ص) بر اساس توحید و رسالت خود به امت سازی مؤمنان پرداخت و زیرساخت های قیام امام حسین(ع) را به وجود آورد.

وی به بیان وجه تمایز حادثه کربلا با دیگر قیام های جهان پرداخت و گفت: افرادی که زیر بنای اعتقادی و الهی ندارند؛ بر اثر غفلت زدگی خوش گزارانی و توسعه و افزایش امکانات مادی به قیام، جنگ و اعتراض پرداخته اند.

نماینده خبرگان رهبری اظهار کرد: امام حسین(ع) می فرماید که هدف قیام من بر اساس خوش گذازانی و توسعه در مادیات نبوده؛ بلکه هدف من کسب رضایت الهی است.

رییس فرهنگستان علوم ابراز داشت: امام حسین(ع) در وصیت نامه خود اصلاح امت جدش، عائده و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و احیای سیره پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان را از اهداف قیام خود برشمرده است.

آیت میر باقری با اشاره به ایجاد بدعت ها و تحریف ها در امت اسلامی، گفت: منافقان در سیره و شیوه حکومت داری نبی اکرم و امیرالمؤمنین(ع) تحریف ایجاد و بسیاری از بدعت های جدید را وارد دین کرده بودند؛ از این رو حضرت سیدالشهدا برای اصلاح جامعه قیام کرد.

وی به تبیین ریشه های فساد در جامعه از منظر قران کریم پرداخت و افزود: تغییر مکاییل و موازی، برتری جویی و قدرت طلبی، نقض و بدعت در احکام الهی و نفاق از عوامل پیدایش فساد در امت اسلامی هستند.

نماینده خبرگان رهبری بیان کرد: گروهی از منافقان در دین خدا بدعت ایجاد کرده بودند و خوش گذارانی، برتری جویی و کسب مقام را به عنوان دینداری برتر در جامعه ترویج می کردند و این گونه به طور رسمی تحریف در دین و امت اسلامی پایه گذاری شد.

وی با بیان اینکه تغییر مکائیل و کم فروشی در معاملات سبب فساد انگیزی در جامعه می شود، گفت: اگر موازین الهی در معاملات و تجارت رعایت نشود؛ شاید فروشنده سود بیشتری کسب کند، اما خیر و برکتی در آن باقی نخواهد ماند؛ اما اگر بر طبق قواعد شرعی تجارت انجام شود، آنچه باقی می ماند، سبب خیر و برکت در زندگی خواهد شد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه تغییر موازین تنها در تجارت و معاملات روی نمی دهد، گفت: تغییر سنجش­ ها و ارزش ها در عرصه های سیاسی و اجتماعی سبب ایجاد زمینه های فساد و گسترش آن در جامعه خواهد شد./998/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
درود خدا بر شما عالم انقلابی
1
0
علی مع الحق
Iran, Islamic Republic of
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
این چه سرویسیه که چند روزه خبر توش کار نشده؟
0
0