۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۳۱۷
حجت الاسلام گلزاده هشدار داد؛

شبهه تراشی به قصد براندازی

شبهه تراشی به قصد براندازی
استاد سطح عالی حوزه با بیان این که تمام تلاش دشمنان اهل بیت(ع) شبهه تراشی است، گفت: در روایات، آخرالزمان روزگار شبهات معرفی شده است و ما وظیفه داریم از دین خود دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق گلزاده استاد سطح عالی حوزه در سخنرانی شب دوم محرم خود با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا» اظهار داشت: وقتی که در یک مقطع زمانی حجم وسیعی از انسان ها پای یک شعار بیایند و لبیک بگویند، دنیای استکبار، استعمار، وهابیت و نفاق به فکر شبهه تراشی و تردید بر نخواهند آمد؟

وی با بیان این که تمام هم و غم دشمنان اهل بیت(ع) شبهه تراشی است، گفت: جریاناتی همچون تشیع لندنی و غلو و تحریف بهانه را برای تولید شبهه بیشتر به دست دشمن می دهند.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که عده ای سعی می کنند برای مقابله با انقلاب و نظام در جنگ نرم از بستر شبهات و تهاجم فرهنگی بهره ببرند، تصریح کرد: عامل دیگر در ایجاد شبهات، ایران مقدر و پرعظمت است که دل ها را به برکت امام حسین(ع) به خود جذب کرده است.

وی رسانه ها به خصوص ماهواره و فضای مجازی را دلیل دیگر شبهه افکنی ها عنوان کرد و افزود: وقتی که حجم عظیمی از دشمنان که با ما مخالف هستند و در این فضا حضور دارند و جاذبه قدرت حسینی را می ببینند، ساکت نمی نشینند.

حجت الاسلام گلزاده ضمن بیان سؤالاتی در خصوص شبهه افکنی دشمنان اظهار داشت: کرونا امری جهانی است و اگر می خواهند با کرونا دین را نقد کنند، چرا نقد مسیحیت، یهودیت و دیگر ادیان کمتر به چشم می خورد و این شبهات به سمت اسلام سرازیر شده است؟ اگر در نقد مذهب کرونا را مطرح می کنند؟ چرا کمتر به سراغ دیگر مذاهب می روند و پیروان اهل بیت(ع) را در رفیع ترین حد خود مخاطب این شبهات قرار می دهند؟ چه کشوری به اندازه ایران و چه جریانی به اندازه جریان مقاومت مخاطب این شبهات قرار می گیرد؟

وی بر ضرورت گونه شناسی شبهات تأکید کرد و گفت: گاهی سؤالات مربوط به افراد و اشخاص است وقتی که دشمنان می خواهند شبهاتی را مطرح کنند، نسبت به چهار شخصیت پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امام زمان(عج) اقدام می کنند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که دشمنان شبهه تراشی می کنند که چرا باید با ظلم مقابله کنیم، تصریح کرد: امام حسین(ع) دلیل قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می کنند و دشمنان نسبت به این مسأله شبهاتی را ایجاد می کنند.

وی با اشاره به این که در روایات، آخرالزمان روزگار شبهات معرفی شده است، افزود: هر روز منتظر شبهات جدید هستیم اما وظیفه داریم در مقابل شبهات از دین خود دفاع کنیم.

حجت الاسلام گلزاده اظهار داشت: شبهات مرتبط و ناظر به برخی اشکالات در برگزاری مراسمات عزاداری، گونه دیگری از شبهات است؛ قمه زنی در مذهب شیعه مورد قبول نیست و با منطق عقلانی و قرآنی سازگاری ندارد اما چرا وقتی که این رفتارها در دیگر ادیان و مذاهب صورت می گیرد، مورد شبهه واقع نمی شود؟ آیا جریان استعماری در پس پرده تحریک مذاهب نسبت به یکدیگر وجود ندارد؟

وی گفت: دشمنان از ویروس کرونا راجع به دیگر مذاهب استفاده نمی کنند و صرفاً علیه پیروان اهل بیت(ع) شبهه تراشی می کنند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که دشمنان علیه باور اسلامی و انقلابی و مقاومتی و پیروان اهل بیت(ع) شبهه ایجاد می کنند، تصریح کرد: جریان شبهه تراشی، جریان بر انداز، متخاصم و ستمگر است./822/پ202/ف

ارسال نظرات