۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۶۶۱۳۱۸
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

برای پیوستن به حریم آل الله و معیت با ولی خدا سنخیت لازم است

برای پیوستن به حریم آل الله و معیت با ولی خدا سنخیت لازم است
تولیت امامزاده صالح(ع) گفت: اگر انسان در عرصه عمل و شرح وظایف و انطباق با دستورالعمل های آل الله اهلیت حاصل نکند، جاماندگی، واماندگی و نرسیدن به مقصد، قطعی است.

به گزارش خبرنگارسرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی در شب دوم محرم الحرام در هیأت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این که برای پیوستن به حریم آل الله و معیت با ولی خدا سنخیت لازم است، اظهار داشت: اگر آرزوی کربلایی شدن داشته باشیم و به حریم نور سید الشهدا(ع) بپیوندیم، باید این آرزو که «يا ليتنى كنت معكم فافوز فوزا عظيما» را حقیقی ببینیم.

وی با اشاره به این که با گفت و شنود نمی توان با ائمه اطهار(ع) اهلیت پیدا کرد، گفت: اگر انسان در عرصه عمل و شرح وظایف و انطباق با دستورالعمل های آل الله اهلیت حاصل نکند، جاماندگی، واماندگی و نرسیدن به مقصد، قطعی است.

تولیت امامزاده صالح(ع) تصریح کرد: مرحوم سید مهدی قوام یک فرد منبری بود که مرحوم فلسفی در تشییع جنازه ایشان بر روی بلندی ایستاد و گفت که مرحوم قوام نسبت به حفظ مبانی و ظواهر مقید بودند و تفاوتش با بنده این بود که منِ فلسفی خوب فکر می کنم تا خوب حرف بزنم اما مرحوم قوام کسی بود که وقتی که به چیزی عمل نمی کرد و در او اهلیتش حاصل نمی شد، بر زبان جاری نمی کرد و صاحب نفس زکیه بود.

وی افزود: یک عالم بزرگی فرمود وقتی که حضرت سیدالشهدا(ع) در صحرای کربلا ندای «هل من ناصر ینصرنی» را بیان کردند، یک دست خود را به سمت آسمان و دستی به سمت زمین آوردند و ملک و ملکوت را نگه داشتند، چرا که حضرت زینب(س) فرمود وقتی که برادرم این جمله را بیان کرد، سنگ ریزه های بیابان کربلا به هوش آمدند و جمادات می گفتند «لبیک یا داعی الله».

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که امروز باید قطب نمای زندگی مان را بر منهاجِ حسین بن علی(ع) در عمل تنظیم کنیم، اظهار داشت: هیچ کسی مثل امام حسین(ع) در مقام توحید این را به عالم وجود تفهیم نکرد که معبودی جز خدا نیست؛ برای حسین بن علی(ع) نذر کردن خوب است اما باید خودمان را نذر آن حضرت کنیم.

وی هدف نهایی از عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) را حسین شناسی به معنای وصال به آن حضرت دانست و گفت: وقتی سرمایه امامت و حقیقتِ هدایتِ ولایت در وجودتان مستقر شده، به برکت این سکوی مستحکم ولایت، کار خیر انجام دهید و خدا آن را خریدار است؛ کسی که سرمایه ولایت اهل بیت(ع) را داراست، با تبعیت و تلاش می تواند تقرب پیدا کند.

تولیت امامزاده صالح(ع) با بیان این که برخی افراد ساختار ظاهری از خود به اسم دین درست می کند، تصریح کرد: جبهه شناسی و پیدا کردن مسیر و استخدام همه ظرفیت برای در پناه ولی خدا بودن و نوکری کردن، نیاز به عمل دارد.

وی افزود: افراد زیادی با امام حسین(ع) از مدینه راه افتادند اما در کربلا حضرت را یاری نکردند و در صحنه های مختلف ریزش کردند و به محض این که دیدند از یاری امام حسین(ع) بوی نان نمی آید، بلکه بوی خون می آید، دست از یاری امام(ع) کشیدند و رفتند و در تاریخ آمده است که برخی از این افراد حتی با امام حسین(ع) خداحافظی هم نکردند./822/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
طلبه جوان مهرانی، در راستای لبیک گفتن به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک مومنانه، با راه اندازی کارگاه تولیدی ماسک، 45 نفر را مشغول به کار کرده است و روزانه حدود 15 هزار ماسک تولید و با یک پنجم قیمت بازار به فروش می‌رساند.
0
0