۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۳۲۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

هیأت های مذهبی برنامه های خود را در سامانه «تکیه» بارگذاری کنند

هیأت های مذهبی برنامه های خود را در سامانه «تکیه» بارگذاری کنند
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: هیأت های مذهبی که برنامه های سخنرانی، روضه خوانی و سینه زنی دارند می توانند این برنامه ها را در سامانه «تکیه» بارگذاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن دهه محرم اظهار کرد: ویروس کرونا بسیاری از بخش های کشور را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است و یکی از موارد لغو و تعطیلی مراسم های دینی و مذهبی همانند نماز جمعه، مجالس عزاداری و اعیاد مذهبی می باشد.

حجت الاسلام یوسف احمدی عنوان کرد: امسال طبق پروتکل های بهداشتی و نیز برای حفظ سلامت عزاداران تغییراتی در محرم داشته ایم، به طور مثال در برخی از محلات که مساجد و حسینیه ها به علت شرایط ویژه نتوانستند مراسم عزاداری را در داخل خود مسجد یا حسینیه انجام دهند این مراسم را در فضای باز انجام می دهند.

این مقام فرهنگی ادامه داد: همچنین شب گذشته شاهد برپایی مراسم «چهارپایه خوانی» در سطح شهر کرمانشاه به مناسبت دهه محرم بودیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: همچنین امسال برای اینکه کرونا بر عزاداری های محرم تاثیر خود را نگذارد، خود مردم اقدام به نصب پرچم های عزا و پارچه های سیاه بر سر در خانه های خویش کرده اند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه بیان کرد: همچنین در روزهای قبل در جلساتی که با حضور مسؤولان هیات ها و مجالس عزاداری داشتیم، همه متعهد شدند که نسبت به استفاده عزاداران از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، امتناع از توزیع و پخش نذری و.... اقدام کنند.

این استاد حوزوی گفت: خوشبختانه چند روز قبل از آغاز محرم بسیاری از هیات ها به سامانه «بیرق» مراجعه کردند و در این سامانه ثبت نام نمودند و هر هایت یک نفر را به عنوان مسؤول بهداشت معرفی کرده است که موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: همچنین هیات های مذهبی که برنامه های سخنرانی، روضه خوانی، سینه زنی و... دارند می توانند این برنامه ها را در سامانه «تکیه» به صورت رایگان بارگذاری کنند.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: شب گذشته که به عنوان اولین شب از دهه محرم محسوب می شد، از هیات های عزاداری در سطح شهر کرمانشاه و حتی شهرستانهای تابعه برای اطلاع از رعایت پروتکل های بهداشتی سرکشی به عمل آمد.

وی افزود: در ابتدا مقرر شد که در فضای سقف 6 متر به بالا مراسمات عزاداری برگزار شود که این شیوه‌نامه تغییر کرد، از این رو در ستاد استانی مبارزه با کرونا که امروز برگزار خواهد شد، خواسته‌های برخی از تشکل ها و هیات های مذهبی را در این باره مطرح می کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با وجود شرایط ویژه امسال آموزش و پرورش کرمانشاه همکاری خوبی با ما داشته است و فضاهای ورزشی، آموزشی و... را در اختیار هیات هایی که مکانی برای اقامه عزا ندارند، قرار داه است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات