۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۱۳۲۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

محرم بهترین فرصت آماده شدن برای ظهور است

محرم بهترین فرصت آماده شدن برای ظهور است
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه محرم بهترین فرصت آماده شدن برای ظهور است، گفت: کرونا، فصل رونق دادن به عبادات فردی و خودسازی معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، صبح امروز به مناسبت دهه اول ماه محرم در هیات محبین الزهرا(س) با استناد به روایتی از امام محمدباقر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت برای زیارت و عزاداری عاشورای امام حسین(ع) از مسافت دور و نزدیک بیاناتی می‌فرمایند که بسیار قابل‌توجه است.

وی به ثواب غیرقابل‌توصیف زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا اشاره و بیان کرد: طبیعی است نتیجه نور میلیون‌ها عزادار در روز عاشورا منتهی به ظهور و خودسازی شود.

محرم تجلی قدرت اسلام در برابر ظالمان و طاغوتیان

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: ائمه اطهار(ع) که این‌همه ثواب برای زیارت و گریه بر امام حسین(ع) ذکر کردند چون می‌دانستند عزاداری امام حسین(ع) برای امت اسلام قدرت ایجاد می‌کند، حضرت امام می‌فرمایند: هیچ عاملی مانند عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نمی‌تواند برای جامعه اسلامی قدرت ایجاد کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه افزود: بر اساس تحلیل حضرت امام اگر این قدرت ایجاد شود آیا این قدرت جز در مسیر ظهور هزینه می‌شود؟ بنابراین نباید برای کمتر از ظهور به مجالس حسینی برویم.

ضرورت تقویت عزاداری محرم در صحرا

وی گفت: امام محمدباقر(ع) می‌فرمایند: اگر کسی نتوانست در روز عاشورا کربلا باشد به صحرا یا به پشت‌بام خانه برود و با اشاره به حضرت به قاتلان ایشان لعنت و به یارانشان درود بفرستد؛ امسال این وضعیت پیش‌آمده از الطاف خفیه الهی بود که عزاداری در فضای بسته ممنوع اعلام شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: متأسفانه عزاداری در صحرا که درگذشته مرسوم بوده امروز ترک شده درحالی‌که اگر احیا شود عزاداران حسینی از آثار روحی و معنوی آن بهره خواهند برد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در دهه اول ماه محرم حال و هوای عجیبی در وجود مردم ایجاد می‌شود که بعدازآن این حال و هوا دیده نمی‌شود؛ بااینکه امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به شهادت رسیده اما نحوه عزاداری مردم بعدازظهر عاشورا تغییر می‌کند گویی شلوغی‌ها و حرکت دسته‌ها قبل از ظهر عاشورا فریاد نصرت رسانی اباعبدالله الحسین(ع) است گویا همه برمی‌خیزند که به کربلا بروند اما چون ظهر عاشورا فرامی‌رسد و به کربلا نمی‌رسند تازه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را آغاز می‌کنند.

کرونا؛ فصل رونق دادن به عبادات فردی و خودسازی معنوی

وی گفت: قطعا کسی قادر به مقابله باقدرتی که عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برای امت مظلوم و یاران ایشان ایجاد می‌کند نخواهد بود؛ امروز بشر به خاطر جهل و ظلم ظالمان در برابر ویروس منحوس کرونا درمانده شده است برای همین در عصر کنونی مهم‌ترین هدف و فعالیت‌ها باید در راستای ظهور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان محرم را بهترین فرصت آماده شدن برای ظهور دانست و خاطرنشان کرد: کرونا سبک زندگی جدیدی را برای بشر تعریف کرده است و قطعاً این نوع سبک زندگی بی‌حکمت نیست امروز مساجد خلوت و تجمعات دینی کم‌رنگ شده است گویا فصل رونق دادن به عبادت‌های فردی و خودسازی معنوی رسیده است و این بسیار ارزشمند است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات