۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۳۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

محور زندگی ما باید حجت خدا باشد

محور زندگی ما باید حجت خدا باشد
سمنان - استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه محور زندگی ما باید حجت خدا باشد، گفت: ابن زیاد با شعار آباد کردن دنیای کوفیان، دینشان را خرید و آن‌ها را باخود همراه کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام سید حسن سبزواری در مراسم عزاداری دومین شب از ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و اصحاب و یاران باوفایش که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نمایش توأمان شور و شعور حسینی در جوار حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(علیه السلام) برگزار شد، اظهار داشت: در منش دنیا طلبان حسین و یزید تفاوتی ندارد، برای این افراد تنها معیار آن است که همراهی و پیروی از چه کسی دنیای آنها را آباد می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ابن زیاد با شعار آباد کردن دنیای کوفیان دین و اعتقاداتشان را به تاراج برد و آنها را با خود همراه کرد، آنان به طمع دنیا مسلم بن عقیل و سپس حسین بن علی(علیه السلام) را تنها گذاشتند، افزود: مراقب باشیم امروز کسی ما را با شعار رفاه دنیوی و آبادی دنیا فریب ندهد؛ مبادا امام حسین و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تنها برای دنیایمان بخواهیم.

مراقب باش محور زندگی ات دنیا نشود

وی خاطرنشان کرد: معاویه دین بسیاری از دوستداران علی(علیه السلام) و اهل بیت را با درهم و دینار خرید، کسانی که محوریت زندگی شان پول و ثروت و مقام دنیا بود؛ نمونه های بسیاری در تاریخ اسلام داریم که به طمع دنیا به کج راهه رفتند و دین و دنیا و آخرتشان را به وعده گندم ری به باد دادند، نکند محوریت زندگی ماهم دنیا باشد.

حجت الاسلام سبزواری با اشاره به اینکه براساس روایات برخی از ما متأسفانه ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تنها برای رفع گرفتاری های دنیایی مان می خواهیم، اگر بدانیم که ظهور برای ما زحمت و گرفتاری دارد، او را نمی خواهیم؛ حال آنکه دین و امام زمانمان را باید برای خودشان و رضای حضرت حق بخواهیم؛ بی تردید پیروی از دنیاگرایان ما را به سمت منجلاب بی دینی می برد.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: از یاد نبریم که به شریح قاضی گفتند بنویس و امضاء کن که حسین بن علی(علیه السلام) از دین خارج شده است، ابتدا امتناع کرد، اما آنقدر به او پول دادند که دینش را فروخت؛ آن ملعون نوشت که حسین بن علی(علیه السلام) از دین خارج شده و کشتن او واجب شده است؛ پس امام حسین(علیه السلام) را با همین فتوا کشتند.

ثروت و دنیایی بخواهیم که محورش دین و ولایت و محبت اهل بیت باشد

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از خداوند ثروت بخواهید، پول و سرمایه فراوان و دنیا را بخواهید، اما دنیایی که محورش دین و ولایت و محبت اهل بیت باشد؛ امیرالمؤمنین(علیه السلام) دارا بود، اما هرچه داشت را در راه دین خدا هزینه می کرد؛ مبادا وقتی به ثروت رسیدیم دین و ارزشهای دینی را فراموش کنیم؛ مراقب باش خانه ات که به بالای شهر رفت و ماشینت که مدل بالا شد، چادر از سر زنت نیفتد؛ مواظب باش محور زندگی ات دنیا نشود.

وی با تأکید بر اینکه اگر محور زندگی همه ما حجت خدا و امام زمانمان باشد، اگر مسؤولان و ملت هدفشان رضایت حضرت ولی عصر باشد، سعادت دنیا و آخرت را درکنار هم خواهند داشت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات شیوای خود شاه کلیدهایی را مطرح می کنند که یکی از آنها بصیرت است، بصیرتی که ایشان بر محور آیات قرآن مطرح کردند و تجلی حدیث شریف ثقلین است.

حجت الاسلام سبزواری اظهار داشت: از صبح که برمی خیزیم، باید رصد کنیم کاری که می کنیم، نمازی که می خوانیم، درآمدی که کسب می کنیم، نشست و برخاستی که داریم، مجلسی که می رویم، فعالیتی که در فضای مجازی می کنیم، حرفی که می زنیم و می شنویم؛ آیا امام زمانمان می پسندد؟ اگر بر محور حجت خدا حرکت کردی، پویایی زندگی ات را باچشم می بینی، بی تردید اگر یک قدم برای امام زمانت برداری، پاسخ آن را به نیکی دریافت خواهی کرد./977/پ210/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات