۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۶۱۳۵۵
امام جمعه موقت کرمانشاه:

بدحجابی در جامعه معلول بی تفاوتی ما نسبت به امر به معروف است

بدحجابی در جامعه معلول بی تفاوتی ما نسبت به امر به معروف است
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: رواج بدحجابی و بی بندوباری معلول بی تفاوتی ما نسبت به اجرای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار بیان داشت: انسان موجودی ذاتا حقیقت گراست و به صورت فطری از امور ناپسند به دور است، ولی با این وجود زرق و برق روزگار می تواند رویکرد و اخلاق انسان ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

این استاد حوزوی ادامه داد: تداوم این روند در جامعه بشری، چه جامعه اسلامی و چه غیراسلامی می تواند باعث زوال اخلاقیات و معنویات شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی خاطرنشان ساخت: اینجاست که اسلام برای اینکه جامعه اسلامی از سلامت روحی و معنوی برخوردار باشد، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بر همه ما فرض و واجب دانسته است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: اجرای درست و صحیح این سنت الهی جامعه را به سوی فضایل انسانی و الهی سوق می دهد و در حالت بالعکس بی تفاوتی نسبت به این مهم می تواند زمینه ایجاد ناهنجاری های مختلف در بین مردم را ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هدف امام حسین (ع) از نهضت عاشورا، بی شک احیای دوباره سنت رسول اکرم (ص) یعنی همین امر به معروف و نهی از منکر بود. سنتی که سالیان سال بود که به دست فراموشی سپرده شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: باید گفت که امام حسین (ع) به عنوان شهید راه امر به معروف و نهی از منکر در جهان اسلام شناخته می شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه با انتقاد از پوشش برخی از بانوان در جامعه عنوان کرد: باید بین جامعه اسلامی و غربی تفاوت هایی هم در ظاهر باشد و هم در باطن، متاسفانه در سالهای اخیر شاهد کم رنگ شدن حجاب به عنوان یکی از واجبات بانوی مسلمان در سطح کشور و به ویژه استان کرمانشاه هستیم.

این استاد حوزوی تصریح کرد: این وضعیت را باید معلول بی تفاوتی ما نسبت به اجرای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه حجاب تنها مختص به زنان و بانوان نیست، گفت: حجاب و عفت شاخه های بسیاری دارد و نمی توان رعایت آنها را تنها مختص به بانوان دانست.

وی تصریح کرد: بلکه این واجب الهی و دینی هم برای زنان و هم برای مردان لازم الاجراست و از سوی دیگر عفت و حجاب تنها به پوشش خلاصه نمی شود، بلکه باید در گفتار، کردار، افکار و... عفت و حجاب اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: هر کسی که در جامعه اسلامی به عنوان مسلمان حضور دارد و زندگی می کند در اجرای واجب عینی امر به معروف و نهی از منکر به نوعی مسؤول است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات