۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۶۱۳۶۲
رئیس شورای هیات‌های مذهبی همدان:

۴۳۰ هیأت مذهبی در همدان مجوز رسمی دارند

۴۳۰ هیأت مذهبی در همدان مجوز رسمی دارند
همدان - رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان همدان گفت: در شهر همدان و توابع آن ۴۷۰ هیأت وجود دارد که از این تعداد ۴۳۰ هیأت مجوز رسمی دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حسین شریفی با بیان اینکه هیأتی‌ها الگو هستند، اظهار کرد: هیأت‌ها به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند تابع مقررات بهداشتی‌اند، تمام دستورات را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان و توابع آن ۴۷۰ هیات دارد و از این تعداد ۴۳۰ هیات مجوز رسمی دارند، یادآور شد: جلسه هماهنگی با هیأت‌ها و نحوه برگزاری مراسم عزاداری حسینی هفته گذشته برگزار شد.

شریفی ادامه داد: هیات هایی که امسال برنامه عزاداری دارند اعم از هیات‌های مجوزدار یا بدون مجوز باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند تا برای عزاداری ایام محرم مجوز بگیرند و چون هنوز این ثبت نام ادامه دارد تعداد نهایی آن‌ها مشخص نشده است.

وی بیان کرد: تعدادی از هیات‌های مذهبی همدان که محدودیت‌هایی مانند عدم دسترسی به فضای باز داشتند و ‌نتوانستند خود را با شرایط موجود وفق دهند، مراسم را تعطیل کرده‌اند.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان همدان اضافه کرد: به عنوان مثال هیدت‌های «بیت‌العباس» و «بنه بازار» که از هیات‌های قدیمی شهر همدان هستند برای جلوگیری از تجمع امسال برنامه نخواهند داشت.

شریفی افزود: هماهنگی‌هایی با صداوسیمای مرکز همدان انجام شده و قرار است هیات «بیت‌العباس» از ساعت ۶ تا ۷ صبح مراسم‌ روضه‌خوانی و مداحی بدون حضور مردم اجرا و ضبط ‌کند تا از شبکه استانی پخش شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام هیاتی‌ها درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مورد انتقاد سایرین قرار نگیرند همچنین از عزاداران می‌خواهیم به موارد گفته شده برای حضور در مراسم عزاداری حسینی توجه کنند تا سلامتی هموطنان به خطر نیفتد./1403/د102/ب1

ارسال نظرات