۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۶۱۳۶۵
امام جمعه ازنا مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ وقف برای رفع مشکلات جامعه

ضرورت ترویج فرهنگ وقف برای رفع مشکلات جامعه
لرستان - حجت الاسلام سپهوند نهادینه سازی فرهنگ وقف را لازمه رفع مشکلات جامعه خواند و گفت: در کنار حفظ وقف های موجود باید زمینه ایجاد وقف های جدید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی سپهوند، ظهر امروز در دیدار با رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان ازنا از وقف به عنوان صدقه جاری یاد کرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ وقف لازمه حیات جامعه است.

امام جمعه ازنا با اشاره به اهمیت و ارزش وقف در دین اسلام افزود: ترویج این سنت حسنه برای رفع نیازهای جامعه ضروری است و باید نیت واقف به سمت مسائل و مشکلات روز جامعه هدایت شود.

وی با تأکید بر اینکه باید زمینه ایجاد وقف های جدید فراهم شود، گفت: با این اقدام باید گام های مؤثری در رفع مشکلات جامعه و نیازهای مردم برداشته شود.

حجت الاسلام سپهوند بیان کرد: باید فرهنگ وقف در جامعه حفظ و تقویت شود و با استفاده از راهکارهای مختلف در زمینه ترویج فرهنگ وقف برنامه ریزی شود، استفاده از فرصت ها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار حفظ و احیای موقوفات باید زمینه ایجاد وقف های جدید فراهم و فرهنگ وقف مشارکتی نیز تقویت شود، در این راستا باید بصیرت بخشی و روشنگری صورت گیرد.

امام جمعه ازنا اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ وقف در اشتغال زایی، رفع مشکل بیکاری جوانان و رونق اقتصادی می تواند مؤثر باشد و باید مدیریت و برنامه ریزی داشته باشیم./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات