۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۶۱۳۶۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

جامعه دینی از دارایی معنوی محرم برای مقابله با کرونا بهره گیرد

جامعه دینی از دارایی معنوی محرم برای مقابله با کرونا بهره گیرد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: مردم دین‌دار و دغدغه مندان اسلام ناب و شیعه از دارایی ماه محرم برای مقابله با تبعات منفی ویروس کرونا بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست فعالان فضای مجازی، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص امسال در مباحث مربوط به محرم، اهمیت تلاش مضاعف در عرصه تبلیغ مجازی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: طبق فرمایش حضرت علی (ع) که می‌فرماید: «المواعظ حیات القلوب» و تأکید می‌کند موعظه‌ها حیات دل‌ها هستند، باید گفت یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز توجه دل‌ها و افکار به‌سوی معنویات و ارزش‌های الهی است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس باید مردم دین‌دار و دغدغه مندان اسلام ناب و شیعه از دارایی ماه محرم برای مقابله با تبعات منفی ویروس کرونا بهره گیرند.

 حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: وظیفه ما علاوه بر مطالعه دقیق و عامل بودن به آنچه نشر می‌دهیم ابلاغ معارف دینی است و قطعاً آنچه از مصدر وحی و کلام اهل‌بیت (ع) به مردم می‌رسد تأثیرگذاری خودش را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در فرمایشات حضرت عیسی (ع) نیز هست که می‌فرماید: «قد ابلغ من وعظ و افلح من اتعظ»؛ یعنی آن‌کس که اندرز داد وظیفه ابلاغ را به انجام رساند و آنکه پند گرفته رستگار شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: امسال مبلغین ما هماهنگ با جامعه تبلیغی ایفای نقش خواهند کرد؛ اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مهرماه سال ۱۳۹۱ در موضوع سبک زندگی اسلامی، امید می‌رود مبلغین برادر و خواهر ذیل پویش «هر خانه یک حسینیه» نسبت به مباحث مرتبط با سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی عاشورایی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به خطبه ۱۹۳ نهج‌البلاغه گفت: اوج رسایی تبلیغی که در همه جوانب اعم از مبلغ، مخاطب و ابزارهای تبلیغ در حد ایده آل است، همه را در تیررس این عرصه هدایتگری قرار می‌دهد؛ لذا در همان خطبه امیر مؤمنان علی (ع) می‌فرمایند: «اهکذا تصنع المواعظ البالغه به اهلها»؛ یعنی پندهای رسا با آنان که اهل و شنوای آن هستند چنین می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار امیدواری کرد: جوانان انقلابی و مردم متدین با همراهی مسؤولان هیئات و حضور مؤثر روحانیون در مجالس در محرم امسال با برپایی مجلس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) که از دارایی‌های معنوی است، با رعایت همه مسائل بهداشتی به مقابله با ویروس کرونا و دیگر ویروس‌هایی که از جبهه طاغوت جامعه ما را تهدید می‌کنند قیام کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به متدینان و دغدغه مندان جامعه اسلامی خواست با حضور مؤثر و مفید در رزمایش همدلی مؤمنانه از تبعات منفی اعتقادی و اقتصادی این ویروس منحوس جلوگیری کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات