۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین لک زائی:

سختی‌های تحریم و فشار حداکثری مجوز پذیرش سلطه ظالمان نیست

سختی‌های تحریم و فشار حداکثری مجوز پذیرش سلطه ظالمان نیست
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه بر اساس مکتب عاشورا هیچگاه مجاز به پذیرش ذلت و سلطه ستمگران نیستیم، گفت: تحریم و فشار حداکثری مجوز پذیرش سلطه ظالمان نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زائی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عصر امروز در سلسله مباحث «حکمرانی و قیام امام حسین(ع)» که در حسینیه مجازی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهداف سیاسی قیام امام حسین(ع) گفت: ما باید جریان عاشورا را از لحاظ حکمرانی بررسی کنیم، زیرا امام حسین(ع) معتقد بودند که شیوه حکمرانی یزید به نابودی اسلام منجر می شود، از همین جهت قیام کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام حسین(ع) ستمگری، حلال شمردن محرمات الهی، پیمان شکنی، فقدان صلاحیت، عمل بر خلاف سنت نبوی، تجاوزگری و تعدی گری از ویژگی های حکومت یزید بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) می فرمایند اگر کسی حکومت ظالمی را مشاهده کرده و در برابر آن قیام نکند، شایسته است خداوند او را نیز همانند ستمگران وارد آتش جهنم کند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زائی با اشاره به اینکه قیام در برابر حکومت های ظالم از ویژگی های بارز مکتب حسینی است، ابراز کرد: با توجه به سخنان نورانی امام حسین(ع) در می یابیم، بنی امیه و هم پیمانانش بندگی شیطان را در پیش گرفته، اطاعت از پروردگار را ترک کرده و جلوه های فساد در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به منصه ظهور کشانده بودند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برخی کشورهای به ظاهر اسلامی را عبد شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز مشاهده می کنیم در بسیاری از کشورهای به ظاهر اسلامی، فساد به صورت آشکارا در حال انجام بوده و آمریکا، یعنی شیطان بزرگ در امورشان حکمرانی می کند.

وی چپاول بیت المال را از شاخصه های حکومت یزید برشمرد و عنوان کرد: امام حسین(ع) در برابر حکمرانی ظالمانه، نامطلوب و غیر اسلامی یزید بر اساس دعوت مردم قیام کردند تا حکمرانی توحیدی، عادلانه و اسلامی را احیا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زائی بر ضرورت الگوگیری آزادگان و مسلمانان جهان از مکتب حسینی در راستای تحقق عدل و عدالت، مبارزه با ظلم و مطالبه گری عدالت در سطح کشور و جهان، اضافه کرد: بر اساس مکتب عاشورا هیچگاه مجاز به پذیرش ذلت و سلطه ستمگران نیستیم؛ تحریم و فشار حداکثری مجوز پذیرش سلطه ظالمان نیست.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، امام حسین(ع) باید اسوه همگان قرار گیرند، بیان کرد: بزرگترین رسالت بشریت مقاومت در برابر سلطه طلبان و سلطه جویان است؛ امام حسین(ع) از جان خودشان گذشتند تا میزان اهمیت سالم سازی جامعه را به ما نشان دهند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر ملت ایران با انقلاب اسلامی خود را از شر طاغوت نجات داد، قدرت این را نیز دارد که از انقلاب خود در برابر کسانی که می خواهند در مسیر آن انحراف ایجاد کنند، محافظت کند، گفت: ملت ایران باید با مطالبه گری عدالت در برابر طاغوت و سلطه جهانی نیز ایستادگی کند تا سایر ملت ها از آنها در زمینه مواجهه با استکبار الگو بگیرند./841/پ202/ق

ارسال نظرات