۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۶۱۴۰۹
حجت الاسلام جباری:

شکوه عزای حسینی با عمل به توصیه های بهداشتی دوچندان می شود

شکوه عزای حسینی با عمل به توصیه های بهداشتی دوچندان می شود
مازندران - امام جمعه بهشهر گفت: شکوه و عظمت عزاداری حسینی، امسال با عمل به توصیه های بهداشتی دو چندان خواهد شد.

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تسلیت فرا رسیدن ایام با فضیلت ماه محرم با اشاره به برگزاری متفاوت عزاداری حسینی در این ایام، گفت: هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی در این شب های گذشته نشان دادند به اصول بهداشتی پایبند هستند.

وی با بیان این که دشمنان تلاش زیادی انجام دادند تا عزاداری امسال را تحت الشعاع شیوع ویروس کرونا قرار دهند، افزود: اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید توطئه دشمنان خنثی و عزاداری حسینی با عزت و عظمت در حال برگزاری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هیچ تضادی میان عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شرایط وجود ندارد خاطرنشان کرد: کسانی که تلاش می کنند به هر نحوی مانع عزاداری در این شب های با عظمت شوند به طور حتم نگاهی مغرضانه دارند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که مقام معظم رهبری از همان ابتدا همه برنامه ریزی ها در خصوص نحوه عزاداری را به ستاد ملی مقابله با کرونا محول کردند، بیان داشت: آنچه امروز در هیأت های مذهبی می بینیم دستورالعمل هایی است که ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرده است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که معاندان و بدخواهان دین، حتی چشم دیدن عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی را نیز ندارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه رسانه های معاند و همچنین برخی فرصت طلبان داخلی نیز مغرضانه تلاش می کنند تا عزاداری حسینی را به بهانه های واهی تضعیف کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزاداری برای امام حسین(ع) مسأله ساده ای نیست که به راحتی بتوان آن را تعطیل کرد، بیان داشت: کسانی که سخن از تعطیلی عزاداری می زنند در خدمت دشمنان قرار دارند.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که هیأت های مذهبی به خوبی نشان دادند در عمل به دستورالعمل های بهداشتی بیش از دیگران دغدغه دارند، خاطرنشان کرد: شکوه و عظمت عزاداری حسینی، امسال با عمل به توصیه های بهداشتی دو چندان خواهد شد.

وی با بیان این که دشمن به دنبال ضربه زدن به دین و معنویت است، ادامه داد: عزاداری برای امام حسین(ع) با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، شکست دیگری برای دشمنان و شیاطین بوده است.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با انتقاد از کسانی که تلاش می کنند با توصیه های فریبکارانه مردم را از مسیر اصلی عزاداری منحرف کنند، بیان داشت: این جریان ها که خود را حامی دین و اهل بیت(ع) می دانند، با عملکرد غلط خود ضربه های جبران ناپذیری به اصل دین می زنند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات