۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۴۱۰
نماینده مجلس:

‌ مسؤولان فریب رأی ممتنع اروپا به پیشنهاد ضد ایرانی آمریکا را نخورند

‌ مسؤولان فریب رأی ممتنع اروپا به پیشنهاد ضد ایرانی آمریکا را نخورند
جوکار گفت: مسؤولان فریب رأی اروپایی‌ها در شورای امنیت به پیشنهاد ضد ایرانی آمریکا را نخورند؛ چراکه اروپایی‌ها در هر ماجرایی به دنبال منافع خود هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به عدم موافقت اروپایی‌ها با پیشنهاد آمریکا در شورای امنیت مبنی بر فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران گفت: اروپایی‌ها در این جلسه رأی مخالف نداده‌اند و رأی‌شان ممتنع بوده که این رفتار آنها جای تامل دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اتحادیه اروپا در بیانیه اخیر خود مواردی را متوجه ایران کرده‌اند که نشان می‌دهد آنها طرف ایران نیستند.

رییس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: عدم همراهی اروپایی‌ها با اقدام اخیر آمریکا علیه ایران به این دلیل است که این آش آنقدر شور شده که اروپایی‌ها دیگر حاضر نیستند با اقدام اخیر آمریکا همراهی کنند و اعتبار خود را با این همراهی زیر سؤال ببرند.

جوکار خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها همیشه بین ایران و آمریکا منافع ملی خود را جستجو می‌کنند و هیچ گاه به دنبال حمایت از حق نیستند و مسؤولان ما باید متوجه این رفتار آنها باشند و از هر خوش خیالی نسبت به رأی ممتنع اروپایی‌ها پرهیز کنند.

وی افزود: ترامپ در انتخابات پیش رو در آمریکا نیاز به امتیاز بین مردم کشور خود دارد و در صدد است تا در همین فرصت کم ایران را پای میز مذاکره بنشاند و درواقع رأی خود را در داخل آمریکا داشته باشد و این اقدام وی جنبه تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور دارد و نه چیز دیگری.

رییس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان گفت: سوابق اروپائیان حداقل در ماجرای برجام نشان می‌دهد که آنها هیچ گاه پیرو حق نبودند بلکه اگر هم در جایی انعطافی از آنها دیده شده تنها به صورت مقطعی بوده تا منافع بیشتری را در آینده به دست آورند./998/د102/ق

ارسال نظرات