۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۱۴۱۴
آیت الله مصباح یزدی:

زیارت اهل بیت؛ راه تقرب حقیقی به سوی خدا

زیارت اهل بیت؛ راه تقرب حقیقی به سوی خدا
آیت الله مصباح یزدی راز اهمیت و تاکیدات فراوان بر مسأله زیارت را در تکامل انسان و تقرب به خداوند متعال دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در سخنرانی مجازی خود که عصر امروز از طریق صفحات مجازی پخش شد، زیارت ائمه اطهار(ع) را مقدمه ای برای ارتباط با خالق دانست و اظهار داشت: اعمالی مانند زیارت اهل بیت(ع) که به عنوان اطاعت و عبادت انجام می پذیرد سبب نزدیکی انسان ها به خداوند متعال می شود.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه هویت حقیقی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هویت روحانی و نورانی آن هاست، گفت: هر چقدر ارتباط با مقام روحانی ایشان افزایش پیدا کند بر کمال وجود انسان افزوده می شود.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان در متون دینی بر اهمیت زیارت، عنوان کرد: زیارت یک راه آسان برای طی مراتب کمال، کسب ثواب الهی، و قرب حقیقی نسبت به خداوند متعال است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به تأکید علمای تشیع در طول سالیان متمادی نسبت به مسأله زیارت اشاره کرد و اظهار داشت: تقید برخی از مراجع تقلید به خواندن زیارت عاشورا به علت تجربیات و برکاتی است که در این زمینه کسب کرده اند.

آیت الله مصباح یزدی راز اهمیت و تاکیدات فراوان بر مسأله زیارت را در تکامل انسان و تقرب به خداوند متعال دانست و افزود: در نگاه علمای اسلام با وجود تلاش های زیاد در زمینه های علمی و تحقیقی، مسأله زیارت و توسل به اهل بیت(ع) از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات