۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۶۱۴۱۹

انقلاب اسلامی؛ میوه نهضت عاشورا

انقلاب اسلامی؛ میوه نهضت عاشورا
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا و زمینه ساز نهضت ظهور است و شهدای این انقلاب نیز به همین واسطه بسیار ارزشمند و از جایگاه رفیعی برخوردارند.

به گزارش سرویس سیاسی رسا، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه  در مراسم رونمایی از یادمان شهدای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: امام حسین (ع) برای بقا دین خدا خود و خاندانش را فدا کرد تا اسلام ناب محمدی را احیا کند و چهره واقعی دشمنان دین خدا را برای آیندگان نمایان کند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان هر ساله با توطئه‌گری و شبهه پراکنی به دنبال کمرنگ کردن نهضت عاشورا هستند، گفت: آنها غافلند از اینکه خداوند اراده کرده تا این نهضت را زنده نگهدارد و همان‌طوری که می‌بینیم هر ساله مراسم دهه محرم با بصیرت و روشنگری فزاینده‌تری نسبت به قبل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه در تمامی ایام سال در دین ما سفارش به خواندن زیارت عاشورا شده است همه بیانگر اهمیت احیای این مکتب است؛ چرا که این مکتب زمینه ساز انقلاب اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: خداوند شور و حرارتی از عشق امام حسین (ع) در قلب مومنان قرار داده است که هیچ چیزی نمی‌تواند آن‌را از بین ببرد حتی در شرایط کرونایی می‌بینیم که چگونه مردم دل‌های خود را حسینه امام حسین (ع) کرده‌اند و در منازل و یا کوچه و خیابان‌ها پرچم عزای حسینی را برافراشته‌اند.

وی با بیان اینکه همه ما باید با حسین (ع) بودن و با حسین (ع) زندگی کردن را ترویج کنیم، افزود: درسی که امام حسین (ع) به بشریت داد این بود که من در راه دین خدا از همه تعلقاتم ، از جان خود و خاندانم می‌گذرم و بر ما است که از نهضت عاشورا این درس بزرگ را بگیریم و دلبسته دنیا و زخارف آن نباشیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی عنوان کرد: این کلام امام که می‌گوید «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» نشان می‌دهد که همواره خود را باید بسنجیم و ببینیم در کدام جبهه قرار داریم و گوهر عمر را در چه جبهه‌ای صرف می‌کنیم؛ لذا یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما در حوزه آموزش و پرورش و نسل جوانان می‌توانید انجام دهید این است که شاخص‌های جبهه امام حسین (ع) را با شاخص‌های جبهه یزیدیان احصا کرده و با زبانی گویا و شیوا به نسل جوان انتقال دهید که این باعث می‌شود نوجوان و جوان ما متوجه شود که بیهوده به دنیا نیامده و گوهر عمر را صرف احیای حق کند تا مشمول آیه ان الانسان لفی خسر نشود.

وی افزود: اولین شاخصه جبهه امام حسین (ع) تجلی عبودیت خدا در دل یاران آن حضرت است، که به دنیا پشت پا زدند و بندگی خدا را با هیچ پست و مقام دنیایی عوض نکردند و همه باید از این شاخصه الگو بگیریم، ارزش خود را بدانیم و دنیا را مستخدم خود و ارزش‌های دینی کنیم نه اینکه عبد دنیا شویم.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی میوه نهضت عاشورا است، افزود: این انقلاب برگرفته از عاشورا و زمینه ساز نهضت ظهور است و شهدای این انقلاب نیز به همین واسطه بسیار ارزشمند و از جایگاه رفیعی برخوردارند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در ادامه تصریح کرد: مکتب انقلاب اسلامی به تأسی از مکتب امام حسین (ع) بسیاری از تقابل‌های دروغین را از بین برده است؛ دنیا می‌گوید تقابل بین علم و ایمان، شما می‌گویید علم به همراه ایمان، دنیا می‌گوید تعقل یا تعبد شما می‌گویید تعقل با تعبد، دنیا می‌گوید خدا یا مردم شما می‌گویید خدا با مردم؛ چرا که مردم خانواده و بندگان خدا هستند.

وی در پایان استکبار ستیزی را از دیگر شاخص‌های مکتب عاشورا برشمرد و افزود: امروز هر کسی که در جبهه امام حسین (ع) قرار دارد باید مستکبران جهان که در راس آنها آمریکای جنایتکار قرار دارد را دشمن بداند./998/د102/ق

ارسال نظرات