۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۴۴۸
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد؛

لزوم تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان رایج در جامعه

لزوم تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان رایج در جامعه
هرمزگان - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان در جامعه تبدیل و جایگاه آن در دستگاه‌ها و نهاد‌های قانونی به صورت گسترده نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، در دومین روز از هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، با شعار «سلامت اداری و مبارزه با فساد» حجت الاسلام حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونین و کارکنان ستاد با نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین علیه السلام زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده است.

وی افزود: اما این دو فریضه الهی در عصر حاضر با توجه به موقعیت زمانی، گسترش یافته و در تمامی ابعاد و مسائل فرهنگی و اجتماعی مصداق دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: بزرگترین منکری که امام حسین علیه السلام با آن مواجه است مبارزه با طاغوت زمان یعنی بنی امیه و به ویژه یزید است و بزرگترین معروف نیز احیاء ولایت است و که امام علیه السلام با همان شیوه خاص خود برخورد کردند.

وی توصیه کرد: مهم‌ترین فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر تدوین و تبیین برنامه‌ها بر اساس و رویکرد قانونی بر اساس اسناد بالا دستی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تبدیل به گفتمان شود و جایگاه آن در دستگاه‌ها و نهاد‌های قانونی به صورت گسترده نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان نیز در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: عمده فعالیت‌های ستاد امر به معروف در هفته احیاء با توجه به شیوع بیماری کرونا به سمت و سوی فضای رسانه و مجازی سوق داده شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد فعال کردن شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه اجرایی و توجه ویژه و گسترده به قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است./851/پ210/ب1

ارسال نظرات