۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۵۵۲
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه:

واقعه کربلا با هدف جلوگیری از انحرافات رخ داد

واقعه کربلا با هدف جلوگیری از انحرافات رخ داد
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه دفاع، احیا و نصرت دین خدا را از زیبایی های باطنی واقعه کربلا دانست و گفت: آرزوهای انبیا و اولیای خدا، نصرت دین خدا بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در شب چهارم محرم به سخنرانی با موضوع «زیبایی های کربلا از نگاه حضرت زینب(س)» پرداخت و با بیان این که یکی از زیبایی های باطن کربلا، خدامحوری بود، اظهار داشت: از ابتدای حرکت به سمت کربلا تا به شهادت رسیدن امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان محبت خدا جریان داشت.

وی گفت: امام حسین(ع) آنچنان به خدا اعتماد داشت که در وداع هم خیال اهل بیت(ع) خود را راحت کرد و فرمود نگران نباشید و صبر کنید و خدا حامی و حافظ شما است و به زودی دشمن شما را منکوب و مغلوب می کند و شما را از دست آنها نجات می دهد.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، یکی دیگر از زیبایی های باطن کربلا را دفاع، احیا و نصرت دین خدا دانست و تصریح کرد: همه انبیا زحمات فراوانی برای دین خدا کشیده بودند و به خصوص وجود پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) صدمات زیادی را در این راستا تحمل کردند.

وی نصرت دین خدا را ارزش و از آرزوهای انبیا و اولیای خدا عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم به مسلمانان صدر اسلام فرمود ای مؤمنان اگر شما دور دین و پیامبر(ص) را خالی کردید، به زودی گروه دیگری را خواهم آورد که دین را یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان این که امام حسین(ع) برای نصرت، احیا و اقامه دین قیام کرد، اظهار داشت: شعار آن حضرت، فداشدن همه چیز برای زنده نگه‌داشتن دین اسلام بود؛ اسلام به وسیله پیامبر(ص) به وجود آمد اما ادامه و بقای آن به وسیله سیدالشهدا(ع) بود.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال نبوت خود، آیات الهی را برای مردم تلاوت کردند و بیش از 80 جنگ برای دفاع از اسلام انجام دادند که در این مدت کوتاه، اسلام را بر بخش عظیمی از عالم حاکم کرد اما برخی پس از رحلت پیامبر(ص) و با گذشت 70 روز از حادثه غدیر در سقیفه جمع شدند و اتفاق بدی را رقم زدند.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به این که واقعه کربلا رخ داد تا جلوی انحرافات پس از رحلت پیامبر(ص) گرفته شود، تصریح کرد: خون امام حسین(ع) و یارانش بر زمین ریخته شد تا جلوی این انحرافات گرفته شود و با این مسأله، به اثبات می رسد که یکی از زیبایی های جریان کربلا، دفاع و نصرت دین خدا بود./822/پ202/ب1

ارسال نظرات