۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۶۶۱۸۹۳
استاد حوزه علمیه خواهران مازندران:

برپایی مراسم عزای حسینی بهترین راه نجات از امواج ابتلائات است

برپایی مراسم عزای حسینی بهترین راه نجات از امواج ابتلائات است
مازندران - استاد حوزه علمیه گفت: امروز که جهان گرفتار ویروس کرونا شده برپایی روضه‌ برای امام حسین(ع) بهترین راه در امان ماندن از امواج سهمگین ابتلائات است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران به نقل روابط عمومی حوزه علمیه خواهران مازندران، خانم هادوی، استاد حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع بانوان فرهنگی مذهبی این شهرستان گفت: محرم ماهی است که به برکت خون اباعبدالله الحسین(ع) و عظمت مصیبتی که بر آن حضرت، اهل‌بیت(ع) و یارانش آمد، قلب‌های مؤمنان مملو از شور و حرارتی شده که باید بصیرت را به همراه داشته و به فرموده امام خمینی(ره)، ضامن حفظ و بقای اسلام باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: فرارسیدن ماه محرم فرصت و غنیمتی است که باید جهت رشد و تعالی فرد و جامعه بهترین استفاده از آن صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود ویروس منحوس کرونا را یکی از ابتلائات جهان معرفی و تصریح کرد: امروزه که جهان و جهانیان گرفتار کرونا شده‌اند، نیاز به معنویت، روضه‌ها و محافل اشک بر امام حسین(ع) بیشتر از گذشته ملموس و محسوس است؛ چرا که اباعبدالله کشتی نجات و بهترین راه برای امان از امواج سهمگین ابتلائات است.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) تأثیر بسزایی بر اندیشه جهانیان، حتی غیرمسلمانان داشته و عظمت قیام و ویژگی‌های دیگر امام ویارانش سبب شده است که افراد بسیاری درباره این نهضت و حماسه‌آفرینان عاشورا اظهارنظر کنند و در حقیقت امام حسین(ع) با شهادت خویش ندای آزادگی را در طول قرن‌ها و در میان همه ملت‌ها، طنین‌انداز کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که بسیاری می‌پرسند که چرا زندگی و اموالمان بی‌برکت است، گفت: عوامل زیادی مانند تأخیر در نماز، بی‌نمازی، خیانت، بی‌تقوایی و غیره در بی‌برکتی اموال تأثیر دارد که باید این عوامل را برطرف کرد.

خانم هادوی تأکید کرد: رسول اکرم (ص) فرمودند که چهار چیز است که اگر یکی از آن‌ها داخل خانه‌ای شود خراب می‌شود و بابرکت آباد نمی‌شود که آن عامل خیانت کردن، سرقت و دزدی، شراب‌خواری و زنا است.

این استاد حوزه علمیه خواهران مازندران بیان داشت: دنیا خانه‌ای است که با بلاها و گرفتاری‌ها پیچیده شده است، از این‌رو انسان نباید انتظار راحتی مطلق و عدم مصیبت و گرفتاری را داشته باشد، چراکه دنیا پیری، بیماری و مرگ را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: اگر فرد بداند که کار او را دیگری انجام نخواهد داد، در این دنیا برای آخرت تلاش می‌کند و اگر درک کند که تمام‌کارهای او، حتی فکر و اندیشه او تحت نظر «علیم خبیر» و «عالم بالخفیات» و مأموران اوست هرگز خلافی از او سر نمی زند.

خانم هادوی خاطرنشان کرد: عاشورا مکتب عشق است و یکی از آموزه‌های مهم این مکتب، دنیا گسستگی است؛ به همین خاطر هرکس وارد این مکتب شود وجودش بازتاب خلق حسینی شده و چون سالار شهیدان کربلا صاحب عزت و کرامت خواهد شد./950/د102/ب1

ارسال نظرات