۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۶۶۲۰۳۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

گریه برای امام حسین نماد عزت و پیوند با هدف است

گریه برای امام حسین نماد عزت و پیوند با هدف است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر امام حسین (ع) چشم‌های زیادی گریسته‌اند و این گریه‌ها سازنده‌اند، گریه ذلت نیست بلکه گریه عزت، عشق و پیوند با هدف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی، اظهار کرد: در آستانه شب تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم و ایام تاسوعا و عاشورا اوج غم اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: امام کاظم (ع) از روز اول محرم آثار غم و اندوه در چهره ایشان پیدا بود و وقتی به عاشورا می‌رسید اوج غم و اندوه در چهره این امام همام نمایان می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ارزش و جایگاه اشک بر مصیبت امام حسین (ع)، اضافه کرد: یکی از مواردی که از طریق امام حسین (ع) به خدا متصل می‌شویم اشک ریختن است؛ چراکه اشک نشانه محبت و علاقه باطنی است.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید مؤمنان کسانی هستند که بی‌اختیار به حال سجده رفته و اشک می‌ریزند و از خشیت خداوند در حال خشوع گریه کرده و خود را به بندگی و خاکساری معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گاهی انسان از خوف و خشیت الهی گریه می‌کند، گاهی به دلیل معاصی که بر دوش او سنگینی می‌کند به گریه می‌افتد و گاهی برای اینکه خود را به کسی وصل کند گریه کرده و اشک می‌ریزد.

وی تصریح کرد: ما که برای امام حسین (ع) اشک می‌ریزیم این گریه رمزی است که به دنیا بگوییم ما بهترین‌های عالم را برای خود انتخاب و پاک‌ترین و سالم‌ترین و صالح‌ترین انسان‌ها را به عنوان محبوب‌های خود گزینش کرده و در غم و شادی آن‌ها شریک هستیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: گریه برای اباعبدالله الحسین (ع) آن‌قدر ثواب دارد که انسان را محبوب آسمانیان می‌کند.

وی اظهار کرد: حادثه عاشورا حادثه‌ای است که نخستین پیامبر و نخستین انسان روی زمین؛ یعنی حضرت آدم (ع) برای آن گریه کرده است و پیامبر ما هم وقتی نام حسین (ع) را می‌شنید اشک می‌ریخت، به‌گونه‌ای که وقتی قنداق امام حسین (ع) را به پیامبر دادند اشک ایشان جاری شد و در پاسخ به چرایی گریه، فرمود من عاقبت این نوزاد را می‌بینم که چه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام علی (ع) در بازگشت از جنگ صفین وقتی از سرزمین کربلا عبور می‌کرد، توقف کرد و آن‌قدر گریست که روی زمین افتاد، فرمود اینجا فرزندان من را به شهادت می‌رسانند و اینجا قربانگاه فرزندان و دوستان من خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر امام حسین (ع) چشم‌های زیادی گریسته‌اند و این گریه‌ها سازنده‌اند، گریه ذلت نیست گریه عزت و عشق و گریه پیوند با هدف است؛ یعنی ما با اشک ریختن خود را با امام حسین (ع) گره زده و به هدف او متصل می‌کنیم و راه او را به عنوان راه آزادگی و عزت به دنیا اعلام می‌کنیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات