۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۲۴۳۰
امام جمعه موقت شهر فامنین مطرح کرد؛

«صحیفه سجادیه» جبهه ای فرهنگی در مقابل تحریف اسلام

«صحیفه سجادیه» جبهه ای فرهنگی در مقابل تحریف اسلام
همدان - امام جمعه موقت شهر فامنین گفت: در شرایطی که اسلام در حال تحریف بود، کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه به عنوان یک جبهه فرهنگی و معنوی در مقابل دشمنان دین خدا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهر فامنین با حضور حجت الاسلام مجتبی رهبر؛ امام جمعه موقت این شهر امروز برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام رهبر ضمن تسلیت ایام محرم حسینی با اشاره به جایگاه مهم و حیاتی محرم و صفر در دین اسلام، گفت: افراد بسیاری در واقعه کربلا تاثیرگذار بودند و در این میان می توان به نقش و جایگاه امام سجاد (ع) اشاره کرد.

امام جمعه موقت شهر فامنین در ادامه سخنان خود افزود: همان گونه که همه اطلاع داریم در دوران زندگی امام سجاد علیه السلام شاهد تحریف دین مبین اسلام توسط دستگاه بنی امیه بودیم، لذا این امام همام با اقدامات فرهنگی و دینی و تربیت شاگردان در مقابل این جریانات ضددینی قرار گرفتند.

حجت الاسلام رهبر با تاکید بر اینکه امام سجاد علیه السلام در زمان خود جزء یکی از چهره های بزرگ و تأثیرگذار در جهان اسلام بودند، عنوان کرد: امام سجاد (ع) برای حفظ و نیز انتقال مفاهیم واقعی اسلام کتاب صحیفه سجادیه را به تحریر درآوردند، کتابی که در نوع خود بسیار ناب بوده و بسیاری از معارف دینی در آن آمده است.

این استاد حوزه علمیه گفت: صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام دارای چندین بُعد است، یک بعد آن بحث معرفتی این کتاب ارزشمند است و بُعد دیگر آن تلاش این کتاب برای جلوگیری از انحراف دین اسلام توسط دستگاه امویان است.

امام جمعه موقت شهر فامنین در پایان سخنان خود اظهار داشت: بنابراین در شرایطی که اسلام عملا و عامدا در حال تحریف بود، کتاب ارزشمند و بزرگ صحیفه سجادیه به عنوان یک جبهه فرهنگی و معنوی در مقابل دشمنان دین خدا قرار گرفت./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات