۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۲۵۳۰
استاد حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد:

امضای سند ۲۰۳۰ یعنی از بین رفتن معنویات و شعائر دینی و انقلابی

امضای سند ۲۰۳۰ یعنی از بین رفتن معنویات و شعائر دینی و انقلابی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صابری امضای سند ۲۰۳۰ را مساوی با از بین رفتن معنویات و شعائر اسلامی و انقلابی دانست و گفت: بی شک امضای این سند نوعی شکست فرهنگی برای کشور است.

حجت الاسلام رحمان صابری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با اشاره به سند 2030 یونسکو، عنوانن کرد: این سندی که برخی هم در داخل وهم در خارج از کشور به نوعی حامی آن هستند، سندی است که از نظر متحوایی هیچ چیز جدیدی برای ترقی معنویات ندارد.

این استاد مدرسه علمیه آیت الله بروجردی کرمانشاه ادامه داد: در این سند رسما و به صورت مستقیم بر مواردی تاکید شده است که منافات کاملی برای دین و اخلاقیات دارد و بی شک امضای این سند نوعی شکست فرهنگی برای کشور محسوب می شود.

استاد دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ماده ها، بندها و... سند 2030 عملا آموزش و پرورش کشورهای مستقیم مورد یک هجمه بی سابقه اعتقادی و بنیادی قرار گرفته است و امضای این سند یعنی بالا بردن پرچم سفید به علامت تسلیم در برابر سکولاریسم و لیبرالیسم.

حجت الاسلام صابری با تاکید بر اینکه هیچ بند و ماده ای از این سند رنگ و بوی مذهبی و دینی ندارد، گفت: با مطالعه اجمالی این سند که به صورت تحکم آمیزی به ملت ها تحمیل شده است، بی شک اخلاقیات اولین چیزی است که مورد آسیب جدی قرار می گیرد.

این استاد حوزه علمیه اذعان کرد: متاسفانه عده ای به اصطلاح روشنفکر در داخل کشور لحظه شماری می کنند که این سند ننگین توسط مسوولان امضا شود و امید بسیاری به عملی شدن این سند مجهول دارند.

وی با تاکید بر اینکه امضای سند 2030 مساوی است با از بین رفتن معنویات و شعائر اسلامی و انقلابی، گفت: در تمامی مواردی که در سند2030 گنجانده شده است، عملا اعتقادات معنوی و اخلاقی جامعه به نوعی در مسیر استحاله قرار گرفته است.

حجت الاسلام صابری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از سوی دیگر می توان سند 2030 را سلاح جدید دشمنان علیه کشورهای اسلامی به ویژه انقلاب اسلامی ایران نامید، زیرا این سند حکم یک سلاح فرهنگی برای دشمن دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیدواریم آن دست از کسانی که اصرار بر امضای این سند از سوی جمهوری اسلامی دارند با چشم واقعیت بین به این سند ذلت بار نگاه داشته باشند، زیرا این سند نوعی اعلان جنگ علیه باورها و داشته های دینی و اخلاقی انقلاب و جهان اسلام است./1400//310/خ

ارسال نظرات