۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۶۳۱۱۲
در سمینار مرکز وهابیت پاکستان چه گذشت؛

موج جدید سرکوب و شیعه هراسی در پاکستان به راه افتاد+تصویر

موج جدید سرکوب و شیعه هراسی در پاکستان به راه افتاد+تصویر
در سمینار «عظمت صحابه و اهل‌بیت» تصویب شد علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات برای دستگیری شیعیانی که زیارت عاشورا خوانده اند بر دولت فشار بیاورند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سمینار «عظمت صحابه و اهل‌بیت» روز گذشته در جامعه اشرفیه لاهور پاکستان مرکز علمی دیوبند (وهابیت) با حضور تعداد زیادی از مفتی‌های وهابی به ریاست مولانا حافظ فضل الرحیم اشرفی سرپرست جامعه اشرفیه لاهور، برگزار شد.

در این سمینار افرادی از قبیل مولانا عبدالرؤف فاروقی، حافظ اسعد عبید، مولانا محمد امجد خان، حافظ طاهر محمود اشرفی، صاحبزاده مولانا زاهد محمود قاسمی، مولانا محمد الیاس چنیوٹی، مولانا معاویه اعظم طارق، مولانا زبیر احمد ظهیر، مولانا خلیل احمد تهانوی، مولانا عبدالرؤف ملک، مولانا عزیز الرحمن ثانی، مولانا سید فهیم الحسن تهانوی، مولانا جمیل الرحمن اختر، مولانا قاری ارشد عبید، پروفسور مولانا محمد یوسف خان، مولانا مفتی محمد حسن، مولانا مفتی انیس احمد مظاهری، مولانا حافظ حسین احمد، مولانا اسدالله فاروق نقشبندی، علامه یونس حسن، مفتی خرم یوسف، مولانا عثمان آفاق، مفتی عزیز الرحمن و دیگران شرکت کردند.

شرکت کنندگان این سمینار، لعن به ابوسفیان و معاویه در مراسم قرائت زیارت عاشورا که به‌صورت آنلاین از سوی بعضی از سخنرانان پاکستانی در دهه محرم پخش شد را بی احترامی به صحابه رسول اسلام تلقی کرده و خواستار ممنوعیت تکرار این عمل شدند.

هچنین تاکید کردند که جمعه ۲۱ شهریور به عنوان «عظمت صحابه و اهل بیت» نام‌گذاری شود؛ علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در خطبه های جمعه خود به عظمت صحابه و اهل بیت بپردازند و علیه توهین کنندگان صحابه و اهل‌بیت قطعنامه محکومیت تصویب کنند و برای دستگیری آنها بر دولت فشار آورند.

برگزاری سمینارها و کنفرانس ها با همین عنوان در سراسر پاکستان همایش رهبران دینی و روحانیون مذاهب مختلف از دیگر مصوبات این سمینار بود.

وهابیت درپه سرکوب و ایجاد موج شیعه هراسی در پاکستان + تصویر

شرکت کنندگان این سمینار، گزارش اعضای پارلمان انگلستان(بریتانیا) در حمایت مکتب قادیانیت را به شدت محکوم کردند و گفتند: این اقدام توطئه و مخالف مصوبه سال 1974 میلادی در خصوص شناخته شدن قادیانیت به عنوان مذهب غیر اسلامی است و همچنین تلاش برای برداشتن قانون احترام به حضرت رسول(ص) و مقدسات اسلامی است.

سخنرانان به خاطر تصویب «لایحه حمایت از بنیان های اسلام» در پارلمان ایالت پنجاب پاکستان از چودهری پرویز الهی رییس پارلمان ایالت پنجاب، عثمان بزدار سرویز پنجاب و راجه بشارت وزیر قانون و دیگر اعضای این پارلمان تقدیر و تشکر کردند و خواستار تسریع در اجرای لایحه در کشور شدند.

گزارش ها حکایت از آن دارد که وهابی‌ها، تندروها و ساده لوحان اهل سنت را به سمت خود جلب کرده در جای جای پاکستان فشار بر شیعیان در حال افزایش است؛ مردم عادی را دستگیر کرده به کلانتری های محلی می برند و آنان را به خاطر قرات زیارت عاشورا و فرستادن لعن بر ابوسفیان و بنی امیه مجبور به توبه می کنند.

وهابیت درپه سرکوب و ایجاد موج شیعه هراسی در پاکستان + تصویر

نگاهی به جامعه اشرفیه لاهور

جامعه اشرفیه لاهور در سال 24 سپتامبر 1947 میلادی به دست مولانا مفتی محمد حسن امرتسری از مهاجرین هندی که پس از آزادی شبه قاره از دست استعمار انگلستان و تقسیم هندوستان و پاکستان به پاکستان مهاجرت کرد، تاسیس شد، و در حال حاضر یکی از بزرگترین و مهم ترین مرکز آموزش های دینی دیوبندی ها ( وهابیت) در سراسر جهان شناخته می شود.

شاگردان این مدرسه در گوشه و کنار جهان در حال تبلیغ اند حتی در حرمین شریفین نیز در مسند درس و تدریس مشغول هستند.

تربیت یافتگان جامعه اشرفیه در رشته‌ها و سطوح مختلف از قبیل کارشناسی ارشد، دکتری، پزشکی، مهندسی، حقوق و وکالت، تحقیق و پژوهش، روزنامه و خبرنگاری تحصیل می‌کنند.

این جامعه میزبان شخصیت های معروف جهانی از قبیل شیخ الازهر، مفتی اعظم فلسطین، امام سابق مسجد الاقصی، امام کعبه دکتر عبد الرحمن السدیس در سال 2007 میلادی، امام کعبه دکتر خالد الغامدی در تاریخ 25 آوریل سال 2015 میلادی و امام کعبه دکتر صالح بن محمد آل طالب در تاریخ 9 مارس سال 2018 میلادی بوده است./988/ز504/ف

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
علت عدم ارسال اخباربه زبان اردو در رسا نیوز را بررسی کنید.
اخبار علمای هند و پاکستان ارسال نمیشود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
رسا نیوز میں اردو میں خبر نہ بھیجنے کی وجہ چیک کریں۔
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
ہندوستانی اور پاکستانی اسکالرز کی خبریں اردو زبان کی نیوز سائٹ پر شائع نہیں کی گئیں۔
1
0