۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۶۳۳۱۵
رییس اداره آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اصفهان خبر داد؛

برگزاری دوره تخصصی کارشناس مسائل اجتماعی

برگزاری دوره تخصصی کارشناس مسائل اجتماعی
اصفهان - شجاعی گفت: دوره تخصصی «کارشناس مسائل اجتماعی» با رویکرد جامعه ‌شناختی حقوقی، اقتصادی و روانشناسی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مجید شجاعی رییس اداره آموزش‌های کاربردری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره تخصصی کارشناس مسائل اجتماعی خبر داد و گفت: در برگزاری این دوره تخصصی، انجمن مددکاران اجتماعی، سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها و دادگستری اصفهان همکاری داشته اند.

وی با بیان این که دوره باعث آشنایی طلاب و مبلغان تخصصی با مسائل اساسی و چالش‌های موجود، کشف و تجمیع راهکارها به منظور حل مسائل این حوزه خواهد شد، اظهار کرد: هدف از این دوره تعامل علمی طلاب و مبلغان توانمند با اصحاب علم در حوزه آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی است.

رییس اداره آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان زمینه همکاری با نهادها و مراکز همسو و افزایش انگیزه برای پرداختن به مسائل بومی با رویکرد دینی را یکی دیگر از اهداف این دوره بیان کرد و افزود: با توجه به ماهیت مسأله محور دوره، طلاب سطح3 حوزه، دانشجویان و دانش‌آموختگان حوزوی رشته‌های زن و مطالعات خانواده با رویکرد اسلامی، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی و مبلغان تخصصی حوزه خانواده فراخوان و در یک فرایند مصاحبه علمی در قالب یک کلاس گزینش شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: سرفصل‌های این دوره به صورت کلی، آشنایی با مباحث مربوط به آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی است که به موضوعاتی از قبیل، کلیات، چیستی و چرایی مسائل اجتماعی، رویکردهای نظری به مسائل اجتماعی، پژوهش در مسئله اجتماعی، رویکردهای مداخله محور در حل مسائل اجتماعی، تحلیل جامعه شناختی مسائل اجتماعی دین، مروری بر چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی در ایران همچون خانواده، فضای مجازی و رسانه های جمعی، اعتیاد و انحرافات جنسی و... پرداخته می‌شود.

شجاعی از ارتباط با دیگر نهادها و پژوهشگران در خصوص مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی خبرداد و اظهار کرد: در راستای اﺗﻘﺎن این ﻣﺒﺎﺣﺚ، بازدیدهای میدانی از مراکز و نهادهای مسؤول در حوزه آسیب ها و دعوت از پژوهشگران برای ارائه نتایج پژوهش‌هایشان در قالب یک کارگاه علمی در اولویت است.

رییس اداره آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: دوره تخصصی «کارشناس مسائل اجتماعی» از اول مرداد ماه آغاز و تا اسفند ماه 1399 و روزهای چهارشنبه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه خواهد داشت و در انتهای این دوره به مخاطبان، مدرک معتبر اعطا خواهد شد.

لازم به ذکر است دانش پژوهان و دیگر طلاب و دانشجویان علاقه مند می توانند از محتوای دوره که در کانال ایتا به نشانی dte.bz/ejte  قرار گرفته است، استفاده کنند./1304/ت310/ب1

 

برگزاری دوره تخصصی کارشناس مسائل اجتماعی

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات