۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۳۳۷
راشد الراشد در گفت‌وگو با رسا؛

نظام غیر شرعی آل خلیفه نمی‌تواند به اسرائیل اعتبار بخشد

نظام غیر شرعی آل خلیفه نمی‌تواند به اسرائیل اعتبار بخشد
رییس دفتر سیاسی جنبش عمل اسلامی بحرین گفت: عادی سازی رابطه با نظام غیر شرعی آل خلیفه هیچ ارزشی ندارد و از سوی مردم پذیرفته نشده است.

دکتر راشد الراشد رییس دفتر سیاسی جنبش عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس بین الملل خبرگزاری رسا، پیرامون عادی سازی رابطه بحرین با رژیم اشغالگر قدس ابراز داشت: آنچه که به نظر می رسد با نزدیک شدن موعد انتخابات ترامپ سعی به سرعت بخشیدن به برنامه های خود برای محقق شدن دستاوردهای معین در همه گزینه های داخلی و خارجی می کند اما یک گزینه دیگر به نام دیدگاه مردم آمریکا نسبت به ترامپ وجود دارد و آن اینکه با این تصمیمات حماقت و بی عقلی خود را در عرصه جهانی به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به این‌که بحرین کشوری کوچک و از حیث قدرت محدود است و تاثیر چندانی در عرصه بین الملل ندارد، گفت: بنابراین عادی سازی رابطه با نظام غیر شرعی آل خلیفه هیچ ارزشی ندارد و از سوی مردم پذیرفته نشده است؛ از سوی دیگر علت حضور ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه را باید در راستای این طرح عادی سازی تحلیل کرد. این امر نشان می دهد که آمریکا با اجرای این طرح ابعاد استراتژیک بزرگی خارج از بحث انتخابات را دنبال می کند و می تواند رد پای رژیم صهیونیستی را در منطقه باز کند که خطر و تهدید بزرگی و جدی بر امنیت و ثبات منطقه شمرده می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: در حقیقت، عادی سازی سبب هجمه مضاعف بر فلسطین می‌شود و به وضوح مرگ آرمان فلسطین را توسط رژیم های عربی اعلام می کند. این طرح یک گواهی رسمی برای مرگ اتحادیه عرب است که به عنوان یک قانونگذار موجودیت صهیونیستی را برای اشغال فلسطین به رسمیت شناخت.

دکتر راشد الراشد در تبیین اهدافی که دولت ترامپ از راه‌اندازی این طرح دنبال می‌کند، اظهار داشت: نخستین هدف فراهم آوردن فضایی برای حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس است؛ پیش‌تر این حضور به صورت غیر رسمی وجود داشت اما با این اجرای طرح موانع رسمی و دیپلماتیک برطرف شده و رسمی می‌شود.

وی دومین هدف اعلام رسمی را تغییر روش‌های مقابله با محور مقاومت دانست و تصریح کرد: با تثبیت موجودیت رژیم صهیونیستی در آینده نقش فعال تری در پیاده سازی استراتژی خود برای مقابله با محور مقاومت خواهد داشت. هدف بعدی تحمیل اقتدار صهیونیست‌ها است و پایان دادن به سال‌های طولانی فریب، و دروغ درباره پرونده های مورد مناقشه، از جمله پرونده راه حل دو طرف است.

رییس دفتر سیاسی جنبش عمل اسلامی بحرین هدف آخر را تلاش برای احیای اعتبار ایالات متحده دانست و گفت: آمریکا پس از چندین شکست در منطقه و جنگ‌های بی‌نتیجه که طی ده ها سال گذشته در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و سرانجام یمن به راه انداخته، به دنبال آن است که نشان دهد هنوز ابر قدرت است و می‌تواند خواسته‌های خود را بر مردم منطقه تحمیل کنند.

راشد الراشد در پاسخ به این سؤال که نظر مردم بحرین درباره عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی چیست ابراز کرد: از اولین روزهای اشغال فلسطین، مردم بحرین در برابر اشغالگران ایستاده اند و از سال 1948 سلاح به دست آمادگی خود را برای جنگ علیه موجودیت صهیونیست‌ها و حتی آزادسازی سرزمین فلسطین اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم بحرین، نسل به نسل، پرچم مبارزه با صهیونیست‌ها را برافراشته اند. وقتی که مرحوم امام خمینی(ره) در سال 1979 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان یک روز جهانی برای بیت المقدس اعلام کرد، مردم بحرین به سرعت به این دعوت پاسخ دادند و از آن زمان تا به امروز، راهپیمایی احیای روز جهانی قدس متوقف نشده است.

رییس دفتر سیاسی جنبش عمل اسلامی بحرین افزود: علی رغم برخی شرایطی که مردم بحرین در سال های گذشته داشتند هیچ‌گاه راهپیمایی های همبستگی با مردم فلسطین را تعطیل نکردند و بسیاری از افراد در این اجتماعات شهید و مجروح شدند. هم اینک هم با اعلام عادی سازی روابط در مناطق مختلف بحرین تظاهراتی برگزار شد تا به جهان اعلام شود که مردم بحرین عادی سازی روابط را محکوم می کنند.

وی با اشاره به وضعیت زندانی ها در بحرین خاطرنشان کرد: زندانیان بحرینی به دلیل اقدامات تحقیر آمیز رژیم طبق آنچه توسط سازمان های معتبر بین المللی حقوق بشر بیان شده، در معرض شرایط سختی قرار گرفتند. طبق تخمین سازمان ملل، بیش از هفت هزار زندانی عقیدتی در سرداب های زندان ها به دلیل بیان عقاید و مواضع سیاسی خود در شرایطی که فاقد استانداردهای مدنی بین المللی است، زندانی هستند.

دکتر راشد الراشد اظهار داشت: مخالفان سیاسی در بحرین، با تمام جریانات و رهبران خود، مبارزه ملی را برای دستیابی به شرایط بهتر و شرایط انسانی، ادامه می دهند و یک اجماع ملی وجود دارد که وضعیت سیاسی فعلی بحرین بسیار بد است و باید فشار بیشتری به وجود آید تا یک سیستم سیاسی ایجاد شود که در آن حداقل سطح عدالت را تحقق بخشد و از حقوق ملت محافظت کند.

وی در پایان افزود: از سوی دیگر، حضور پایگاه های نظامی آمریکا و انگلیس در بحرین یکی از مهمترین چالش‌های دستیابی به تحولات مثبت در بحرین است، زیرا آنها مستقیماً از هر فرصتی برای جلوگیری از دستیابی به یک سیستم سیاسی، آزاد استفاده می کنند؛ باید گفت تصمیم اخیر برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ریشه در واقعیت اشغال و کنترل مطلق بر سیستم سیاسی و اداره کشور بحرین دارد؛ این امر اوضاع سیاسی بد بحرین، که در آن هیچ آزادی و حقوقی وجود ندارد را نمایان می کند./گ404/ف

ارسال نظرات