۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۶۳۳۸۶
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

اجازه ندهیم غربی‌ها برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی ما را تعیین کنند

اجازه ندهیم غربی‌ها برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی ما را تعیین کنند
خوزستان - استاد حوزه علمیه با اشاره به هشدار‌های رهبر انقلاب درباره سند ۲۰۳۰، گفت: باید پرسید چرا اجازه دهیم غربی‌ها برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی مان را تعیین کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ارتباط گسترده با غرب در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: در مباحث تربیتی و فرهنگی اگر نگوییم که غربی‌ها به صورت مستقیم هدفگیری کشور‌های اسلامی را مدنظر قرار دادند، اما قطعا برنامه‌های فرهنگی شان براساس لیبرالیسم ترسیمی خودشان است که می‌خواهند برای جهان اسلام تجویز کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ با توجه به باور‌ها و اعتقادات کشور‌های اسلامی ناپذیرفتنی است، عنوان داشت: برخی مطالب صحیح و ماحصل تجربه است و به هیچ وجه نمی‌گوییم آنچه از غرب به دستان مان می‌رسد، غلط و خواهان غرب ستیزی باشیم، اما در عین حال تسلیم محض در برابر القا‌ها و دیکته‌های غربی‌ها نمی‌شویم.

وی با اشاره به هشدار‌های رهبر انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ خاطرنشان کرد: باید پرسید چرا اجازه دهیم غربی‌ها برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی مان را تعیین کنند، اینکه سند ۲۰۳۰ در برخی جا‌ها اجرایی می‌شود را وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارشاد، علوم و اطلاعات رصد کنند.

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی، حوزه علمیه، اساتید دانشگاهی و دلسوزان فرهنگی باید به شدت پیگیر باشند، ادامه داد: اینکه در یک گوشه از کشور بخشی از سند اجرایی شود باید ملجأ و پناهی برای رسیدگی به اینگونه فعالیت‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با انتقاد از استقبال اندک نمایندگان مجلس نسبت به کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: رهبر انقلاب در ابتدای آغاز بکار مجلس یازدهم، مسائل اقتصادی و فرهنگی را اولویت‌های مهم کشور دانست با این حال متأسفانه مسائل فرهنگی در کشور از مظلومیت و غربت برخوردار هستند حتی در مجلس انقلابی کنونی.

وی گفت: دلسوزان فرهنگی اگر بخواهند گزارشی از اجرای سند ۲۰۳۰ بدهند به کدام مرجع باید مراجعه کنند، انتظار از مجلس و دولت آن است که فرمایشات رهبری را نصب العین قرار دهند، قابل قبول نیست با داشتن اسلام غنی بخواهیم در مسائل فرهنگی و تربیتی دنباله روی غرب باشیم./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات