۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۳۴۵۳
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

مزیت‌های نظام آموزشی حوزه در مقایسه با سایر رقبا

مزیت‌های نظام آموزشی حوزه در مقایسه با سایر رقبا
حجت الاسلام مقیسه سنت اصیل مباحثه را یکی از برجسته‌ترین امتیازهای حوزه‌های علمیه دانست و گفت: مباحثه پس از فراگیری درس موجب انسجام فکری طلاب می‌شود.

حجت الاسلام رجبعلی مقیسه عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به مزیت های نظام آموزشی حوزه در مقایسه با سایر نظام های آموزشی، گفت: نظام درسی حوزه علمیه مبتنی بر انتخاب آگاهانه و آزادانه است و هر طلبه ای براساس توان فکری و جسمی خود می تواند دروس و را انتخاب کند.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به مزیت انتخاب اساتید مورد نظر اخلاقی و علمی طلاب، عنوان کرد: همواره در حوزه علمیه اساتید مختلف با توان و سلیقه های گوناگون حضور داشته اند که تا طلاب در معرض انتخاب آزادانه قرار گیرند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین سنت اصیل مباحثه را به عنوان یکی از برجسته ترین امتیازهای حوزه های علمیه دانست و افزود: پیش مباحثه و مباحثه پس از فراگیری درس موجب انسجام فکری طلاب می شود.

وی با بیان اینکه توجه به سنت مباحثه در افزایش قدرت سنجش و ارزیابی طلاب موثر است، اظهار داشت: طلاب باید آنچه را که از استاد فراگرفته اند، پس از پالایش و جمع بندی در میان دوستان خود ارائه دهند و نسبت به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام مقیسه تدریس را یکی از نقاط برجسته علمی حوزه علمیه قم و سایر حوزه های قرون گذشته دانست و ابراز کرد: از قدیم الایام در حوزه های مرسوم بوده است که هر طلبه ای پس از فراگیری و مباحثه درس آن را تدریس کند که موجب تبدیل طلاب به عناصر موثر در حوزه علمیه می شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: مراجع عظام تقلید و اساتید موفق حوزه علمیه که به مقامات عالی علمی رسیده اند، همواره بر نقش پیش مطالعه و پیش مباحثه و تاثیر آن در قدرت فهم طلاب تاکید داشته اند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
شما با قوت باید کار کنید و همه معضلات را درست کنید .
0
0