۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۶۳۵۳۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

از ظرفیت علما و طلاب در کمیته امداد استفاده شود

از ظرفیت علما و طلاب در کمیته امداد استفاده شود
آذربایجان غربی- امام جمعه ارومیه گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) میتواند در زمینه فرهنگی و دینی از حضور تربیتی علما و روحانیون استفاده نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در دیدار با سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) به اهمیت کمک به محرومین و فقرا اشاره کرده و گفت: مسؤولیت رسیدگی و کمک به محرومین و فقرا یکی از نعمت های بسیار بزرگ خداوند متعال است که  باید شکرگزار  این لطف الهی باشیم چرا که کمک به محرومین  تأسی به روش و منش اهل بیت علیهم السلام است که موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم می آورد .

وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته در کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و کمک رسانی های بسیار خوب در ایام گسترش بیماری کرونا گفت: تشکیل کمیته امداد و نهادهای حمایتی پس از انقلاب از تدابیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره)  بود که آثار و برکات آن در سالهای اخیر بخوبی خود را نشان  داده است که امیدواریم در  بهبود روند کمک رسانی ها نیز شاهد تحول در این نهاد ها باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود ضمن ارائه پیشنهاداتی برای بهبود جذب کمک های مردمی  گفت :  بهینه سازی صندوق های کمیته امداد در معابر و بهره مندی از روش های غیر حضوری  در ضمن توجه ویژه و گسترده به فضای مجازی  برای جذب کمک های مردمی میتواند در  جذب کمک های مردمی به این نهاد انقلابی  مژثر باشد تا بتوان شاهد کمک رسانی های گسترده تر به محرومین در کشور بود.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در مقوله اشتغال زایی خانواده های تحت پوشش گفت: ایجاد بانک ایده ها و طرح های  اشتغال خانگی  و آموزش به خانواده های تحت پوشش در کنار  کمک و ارائه تسهیلات میتواند کمک بسیار مؤثری در محرومیت زدایی از اقشار آسیب پذیر  داشته باشد فلذا در ضمن توجه به تجربیات گذشته میتوان با فراخوان اطرح و ایده های جدید از مردم نیز در این راستا کمک گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان سخنان خود  به استفاده از ظرفیت علما و طلاب  در کمیته امداد نیز تأکید کرده و خاطرنشان کرد : کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به گستردگی کمک رسانی ها میتواند در زمینه فرهنگی و دینی نیز  برای خانواده های تحت پوشش خود موثر باشد که برای این مسأله میتوان از حضور تربیتی علما و روحانیون نیز در این بخش استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار  سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در سالهای اخیر کرد و روند کمک رسانی به فقرا و محرومین را در کشور بی سابقه عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در  توانمند سازی خانواده های تحت پوشش ، یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه های کمیته امداد کمک به اشتغال و کسب درآمد پایدار خانواده های تحت پوشش است که بحمدالله  با تلاش های مدیران و خیرین در سالهای اخیر  490 هزار  اشتغال پایدار  با کمک تسهیلات  صندوق مهر ولایت تاکنون به ثمر رسیده که امیدواریم تا پایان  سال پنجم برنامه توسعه اشتغال بیشتری را در کمیته شاهد باشیم.

وی افزود: خودکفایی زنان  سرپرست خانوار  یکی دیگر از برنامه های اصلی  کمیته  امداد در کشور محسوب می شود که  حفظ جایگاه و نقش مادری در کنار اشتغال پایدار توانسته است نتایج خوبی را به دنبال داشته است  که تلاش داریم  با تقویت این موضوعات به روند اشتغال خانوارها  بهبود ببخشیم.

وی به اقدامات کمیته امداد در ایام گسترش بیماری کرونا نیز اشاره کرده و گفت: کمک های مردم و خیرین در  ایام گسترش ویروس کرونا  بسیار فوق العاده و بی نظیر بوده  و نشان از همراهی  مردم در لبیک گویی به  مقام معظم رهبری  دارد  در این راستا نیز  کمیته امداد در طول  این ایام و ماه مبارک رمضان  با تهیه و توزیع بسته های معیشتی  با حمایت سایر نهاد ها  توانست اقدامات خوبی  انجام دهد./1500//310/خ

 

ارسال نظرات