۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۶۳۵۵۹
حسینی:

اماکن و تجهیزات تئاتر به اندازه هنرمندان فعال این عرصه نیست

اماکن و تجهیزات تئاتر به اندازه هنرمندان فعال این عرصه نیست
معاون هنری وزارت ارشاد گفت: تجهیزات هنری به اندازه منابع انسانی موجود نیست، در تمام رشته‌های هنری با کمبود فضاهای ارائه آثار مواجه هستیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در مراسمی با حضور مدیران ارشد فرهنگی از جمله؛ سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، و هنرمندان کشور از جمله داریوش ارجمند، نادر مشایخی، بهروز رضوی تماشاخانه ایران‌مال جهت برگزاری تئاتر در ایام مختلف سال افتتاح شد.

 

 

در حاشیه این مراسم سید مجتبی حسینی معاون امور هنری در مورد ترویج سالن‌های تئاتری در مجموعه‌های تجاری در جهت کمک به هنرهای نمایشی گفت: یکی از موضوعات مهم این است که ابنیه و تجهیزات هنری ما به اندازه منابع انسانی موجود نیست، در تمام رشته‌های هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... با کمبود فضاهای ارائه آثار مواجه هستیم.


حسینی تاکید کرد: در سال گذشته 6415 عنوان تئاتر مجوز اجرا گرفته و بیش از 99هزار اجرا بروی صحنه رفته است، در چنین شرایطی حدود 18هزار نفر از هنرمندان تئاتر موفق شدند در یک اثر مشارکت داشته باشند، اما تعداد فعالان، هنرآموختگان و کسانی که در آموزشگاه‌ها مسلط شده و مهارت تئاتری پیدا کردند حداقل 5برابر تعدادی است که موفق شدند در آثار هنری مشارکت داشته باشند، این نشان می‌دهد که ما در اجرای تئاتر با کمبود فضا روبرو هستیم بنابراین باید تعداد سالن‌ها و عرصه‌های اجرا ما متناسب با نیروی انسانی باشد که آموزش دیده است.

 

 

وی ادامه داد: این موضوع که امروزه مراکز تجاری بخشی از فضای خود را به ارائه آثار هنری اختصاص می‌دهند؛ اگرچه در سال‌های اخیر به عنوان پروژه‌ای تازه‌ به نظر می‌رسد اما این اتفاق پیشینه‌ای دارد که اگر تاریخ را مطالعه کنیم می‌بینیم که تجار و بازرگانان ایران همیشه به فرهنگ علاقه داشته و خودشان را از حامیان فرهنگ و هنر به شمار می‌رفتند، نمونه موفقی از آن را می‌توان در یادگارهای فرهنگی هنری بازمانده از آقای حاج حسین خان ملک در قالب کتابخانه، موزه و آثار نهفته در آن دید.


معاون امور هنری یادآور شد: اینکه در مجموعه‌هایی چون بازار بزرگ ایران‌مال و در کنار سالن‌های سینما به تئاتر نیز پرداخته می‌شود و یک عرصه‌ای برای هنرهای نمایشی فراهم می‌شود اتفاق مبارکی است که امیدواریم نمایش‌های خوبی در آن نیز به نمایش گذاشته شود.


وی در پایان گفت: سیستم به کار رفته در این تماشاخانه متناسب با استاندارهای روز دنیا است و از کیفیت لازم برای ارائه به گروه‌های نمایشی برخودار است./د102/ف

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظرات