۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۶۳۵۷۰
حجت الاسلام مرادی تأکید کرد؛

امنیت مردم؛ خط قرمز دستگاه قضایی خوزستان

امنیت مردم؛ خط قرمز دستگاه قضایی خوزستان
خوزستان - رئیس دادگستری خوزستان گفت: امنیت مردم و صیانت از آن خط قرمز دستگاه قضایی است و اجازه نخواهیم داد به امنیت و احساس امنیت مردم در استان کوچکترین خدشه ای وارد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته رسیدگی به جرائم خاص دادگستری استان بر لزوم مبارزه قاطع با مرتکبین جرایم خشن، سارقین مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم تاکید کرد و گفت: اخیراً در فضای مجازی تصاویری از سرقت های مسلحانه در شهر اهواز منتشر و بازتاب گسترده ای داشت که سبب سلب آسایش عمومی و جریحه دار شدن احساسات مردم شد.

رئیس دادگستری خوزستان بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته و سرعت عمل نیروهای اطلاعاتی و انتظامی ظرف ۴۸ ساعت سارقین شناسایی و دستگیر شدند که باید پرونده های آنان خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی و بدون هیچگونه مسامحه و با اشد مجازات کیفرخواست آنان صادر شود.

این مقام مسؤول با بیان اینک دستگاه قضایی خوزستان اجازه نخواهد داد به امنیت و احساس امنیت مردم در استان کوچکترین خدشه ای وارد شود، تصریح کرد: با قاطعیت، سریع و بدون اغماض با مرتکبین چنین جرائمی و کسانی که با دستبرد زدن به اموال مردم امنیت آنان را به مخاطره می‌اندازند برخورد خواهد شود، صیانت از امنیت مردم خط قرمز دادگستری خوزستان است.

حجت الاسلام مرادی اطلاع‌رسانی از اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در مبارزه با مخلان امنیت مردم برای ایجاد آرامش و احساس امنیت در جامعه را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: عدم اطلاع‌رسانی منجر به ایجاد شائبه در افکار عمومی و انتشار شایعات می‌شود و باید خبررسانی درست، به ‌موقع و شفاف از اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در مبارزه با مرتکبین جرایم خشن، سارقین مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم به جامعه منتقل تا جلوی تشویش اذهان عمومی گرفته شود.

وی در ادامه بر نقش موثر رسانه ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها نقش بسزایی برای ایجاد آرامش و محیطی امن در جامعه دارند و رسانه ها با همدلی و به دور از حاشیه و تحت تاثیر جوسازی دشمنان کشور در جهت گسترش و توسعه امنیت پایدار در جامعه همکاری و تعامل مطلوبی با دستگاه قضایی و انتظامی داشته باشند.

رئیس دادگستری خوزستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در جهت مبارزه با مرتکبین جرایم خشن، سارقین مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم تاکید کرد و گفت: می توان برای تأمین رفاه، امنیت و آسایش آحاد جامعه و مبارزه با مخلان نظم و امنیت عمومی مردم از ظرفیت سپاه و بسیج در کنار نیروهای انتظامی استفاده و بهره برد./9454/پ210/ب1

ارسال نظرات