۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۵۷۱

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
خراسان رضوی - برگزاری دوره آموزش «محتوا و مهارت‌های منبر» ویژه طلاب مشهدی و برگزاری کرسی «عزت نفس به مثابه قاعده‌ای فقهی» در دانشگاه رضوی از جمله خبرهای کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی، نخستین دوره آموزش «محتوا و مهارت‌های منبر» به همراه کارگاه آموزشی ویژه طلاب مدارس علمیه مشهد مقدس با ظرفیت پذیرش محدود به منظور تربیت خطبا و مبلغان سخنور و توانمند و با بهره‌گیری از استادان متخصص و مجرب کشوری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

سرفصل‌های این دوره‌ی آموزشی شامل مهارت‌های روش بیان تفسیر، علوم حدیث و روش روایت خوانی، روش تحلیل و بیان تاریخ، شیوه پاسخگویی به سوالات دینی، روش بیان نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، جریان شناسی تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی، مقتل شناسی، شیعه شناسی، روش بیان احکام، امامت، مهارت‌های مشاوره و فن سخنوری می‌شود.

اعطای گواهینامه پایان دوره از سوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، به کارگیری دانش پژوهان ممتاز، استعدادیابی دانش پژوه، ایجاد توانمندی در دانش پژوه برای تولید محتوای روشمند، آشنایی با علوم دینی و... از جمله مزایا و اهداف این دوره به شمار می‌رود و صرفا طلبه‌هایی که حداقل 4 ترم دانشگاه علوم اسلامی رضوی را گذرانده یا سطح یک حوزوی را به اتمام رسانده‌اند می‌توانند در این دوره آموزشی ثبت نام کنند.

طلاب واجد شرایط از شنبه 22 تا 25 شهریور ماه مهلت دارند جهت ثبت نام در این دوره آموزشی نام، نام خانوادگی، پایه و نام مدرسه محل تحصیل خود را به شماره 09011200710 ارسال کنند.

گفتنی است؛ این دوره آموزشی به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.کرسی علمی- ترویجی «عزت نفس به مثابه قاعده‌ای فقهی» برگزار شد

برگزاری کرسی «عزت نفس به مثابه قاعده‌ای فقهی» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

این نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر علوی؛ استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان ارائه دهنده و حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی و حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم روشن ضمیر از استادیاران این دانشگاه به عنوان ناقد، ظهر امروز 24 شهریورماه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر علوی در این نشست به ارائه ایده علمی و پژوهشی خود در قالب مباحثی نظیر تعریف لغوی عزت نفس، ایجاد احساس ارزشمندی در مومن، تبیین مضمون قاعده فقهی عزت نفس، حفظ ارزش مومن، رابطه عزت نفس و مِنت، نسبت بین عزت و ذلت، رابطه بین شأن و ذلت و ... پرداخت.

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی؛ استادیار گروه علوم قرآنی و حدیث دانشگاه رضوی به عنوان ناقد نخست این طرح پژوهشی به بیان نظراتی از جمله عدم وجود عدله برای ظهور عزت نفس در این طرح پژوهشی، عدم تعامل با کفار برای حفظ عزت نفس، لزوم حفظ عزت نفس توسط شخص مومن، عزت نفس جزو قانون فردی و قاعده اجتماعی و ... پرداخت.

حجت الاسلام محمد ابراهیم روشن ضمیر؛ استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در ادامه این کرسی علمی- ترویجی به بیان نظرات خود در خصوص این طرح پژوهشی همچون وجود تضاد بین ذلت و عزت در این ایده، حفظ شأن توسط مومن، وجود ایرادتی به لحاظ معنایی در برخی واژگان این طرح پژوهشی، دیدگاه فقهی نسبت به ذلت نفس، قاعده حفظ شأن انسان و... پرداخت.

اهدای مدال طلای قهرمانی آسیای بهداد سلیمی به موزه آستان قدس رضوی

بهداد سلیمی، محسن بیرانوند و سیده الهام حسینی در مراسم کمک مومنانه خانواده وزنه برداری، مدال‌های خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردند.

در این مراسم مدال طلای قهرمانی آسیا ۲۰۱۲؛ بهداد سلیمی، مدال برنز مسابقات بین المللی ترکیه؛ الهام حسینی و مدال طلای محسن بیرانوند؛ دبیر فدراسیون برای کمک به محرومان و نیازمندان به طور نمادین به فروش گذاشته و سپس مدالها به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

همچنین به پاس قدردانی از نیت خیرخواهانه این سه قهرمان کشورمان از سوی آستان قدس رضوی به این سه ورزشکار مدال خادمی اهدا گردید

اهدای لوازم التحریر به دانش‌آموزان نیازمند توسط کانون خیرین رضوی منطقه 12 تهران

همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) و به همت خادمیاران و حمایت مالی کانون خیرین رضوی منطقه 12 تعداد ۳۲ بسته لوازم التحریر شامل دفتر ۸۰ و ۵۰ برگ، خودکار، مداد، کیف به همراه مواد غذایی شامل روغن، ماکارونی و حبوبات به خانواده‌های کم برخودار این منطقه اهدا شد.

همچنین به لطف حضرت حق و عنایت علی بن موسی الرضا(ع) و در ادامه خدمت‌رسانی به خانواده‌های کم برخوردار منطقه 12 پس از بررسی نیازهای آنها تعدادی لوازم منزل شامل فرش، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی، تلویزیون و .... به ۵ خانواده آسیب دیده اجتماعی تحت پوشش کانون اهدا شد.

در کانون خیرین منطقه 12 تهران گروهی از خادمیاران پس از شناسایی خانواده‌های نیازمند و بررسی‌های میدانی در محله‌های مختلف به مسئول کانون اعلام و پس از تهیه اقلام مورد نیاز وسایل مورد نیاز خانواده‌ها تامین و به آنها اهدا می‌شود./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات