۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۶۳۵۷۴
حجت الاسلام ذوعلم مطرح کرد؛

استقرار عدالت آموزشی مهمترین هدف سند تحول آموزش و پرورش

استقرار عدالت آموزشی مهمترین هدف سند تحول آموزش و پرورش
حجت الاسلام ذوعلم هدف نظام اسلامی را برقراری قسط و عدالت در جامعه دانست و گفت: استقرار عدالت آموزشی مهمترین هدف تدوین سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام علی ذوعلم، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر ضرورت استقرار عدالت آموزشی در نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: یکی از دغدغه ها و چالش های مهم در عرصه آموزش و پرورش بحث استقرار عدالت آموزشی است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: متأسفانه زمانی که نمی توانیم از عهده حل مسأله ای برآییم، سعی می کنیم آن را فراموش کنیم؛ در حالی که با کنار گذاشتن، آن موضوع حل نخواهد شد و یکی از این مسائل تحقق عدالت آموزشی در جامعه است.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه عدالت آموزشی ارتباط وسیعی با دیگر ابعاد عدالت اجتماعی در جامعه دارد، گفت: اگر در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شاهد بی عدالتی در کشور باشیم؛ نباید انتظار استقرار در عرصه آموزش و تربیت در جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی بر اساس برقراری قسط و عدالت بنا شده است، ابراز داشت: بعد از انقلاب تلاش های بسیاری در جهت گسترش عدالت اجتماعی و نزدیک شدن به عدالت آموزشی صورت گرفته است؛ اما توقع و انتظار جامعه از نظام اسلامی فراتر از اقداماتی بوده که تا کنون انجام گرفته است.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه عدالت اجتماعی در عرصه آموزش و تربیت، فراتر از دستیابی به فرصت های برابر آموزشی برای همگان است، افزود: مهمترین رسالت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برقراری عدالت آموزشی در کشور است، هرچند در تحقق و اجرایی شدن آن با مشکلاتی مواجهه شده ایم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: رهنمودها و تأکیدهای رهبر انقلاب در جهت استقرار و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای دستیابی و تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در کشور است. 

وی درباره طراحی و استقرار نظام آموزشی مختص مدارس سما گفت: طبق تجارب و انتظاراتی که از دانشگاه آزاد وجود دارد، باید برنامه های نوین و کارآمدی در این زمینه تدوین شود و از مهمترین اقداماتی که در این راستا صورت گرفته طراحی سیستم آموزشی یکپارچه مبتنی بر سند تحول آموزش، اسناد بالادستی و انتظارات رهبر انقلاب از دانشگاه های آزاد است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ساز و کارهای مختص مدارس سما در زمینه منابع انسانی، برنامه های آموزشی و پرورشی و نظام پرداخت های آن در حال تدوین و استقرار است./998/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
سلام علیکم ورحمة الله
0
0