۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۵۷۶
وزیر سابق آموزش و پرورش:

محتوا و تصاویر کتب درسی منطبق با هنجار‌های جامعه تدوین شود

محتوا و تصاویر کتب درسی منطبق با هنجار‌های جامعه تدوین شود
بطحایی با بیان اینکه محتوا و تصاویر کتب درسی منطبق با هنجارهای جامعه ترسیم شود، گفت: باید در جهت هماهنگ سازی محتوا و تصاویر کتاب های درسی با هنجارهای مثبت جامعه تلاش شود.

سید محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره نظارت و تغییر محتوایی کتب درسی آموزش و پرورش گفت: در زمان مسؤولیت خود سعی داشته ام تا نگاه تحولی در سازمان پژوهش و نظارت بر کتاب های درسی دنبال شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش ابراز داشت: امسال نیز مسائل و درس­ هایی از جنایت های آمریکا در کتب درسی وارد شده  و همچنین اصلاحات عمیقی در کتاب مطالعات اجتماعی متوسطه اول صورت گرفته است.

بطحایی با اشاره به حذف برخی از تصاویر از روی جلد کتاب های درسی گفت: باید در جهت هماهنگ سازی محتوا و تصاویر کتاب های درسی با هنجارهای مثبت جامعه تلاش شود، حذف برخی تصاویر از روی جلد کتب درسی در همین راستا بوده است، اما به سبب کج سیلقگی و ضعف کارشناسی برخی مشکلات در این مسأله به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه برخی از تصاویر قبلی کتب درسی با هنجارهای جامعه ناسازگار بوده است، ابراز داشت: در تصویری  کتاب قرآن کریم زیر تلویزیون قرار گرفته و همچنین تصویر مدرسه مختلط ترسیم شده بود؛ که آنها برخلاف هنجارهای جامعه ما است؛ اما باید تصاویر بهتری جایگزین آنها قرار می گرفت.

وزیر سابق آموزش و پرورش ابراز داشت: دوستان ما در طراحی کتاب های درسی زحمت بسیاری می کشند، اما توان آنها در حد و اندازه تدوین و طراحی کتاب های درسی آموزش و پرورش نیست و باید در این بخش غنی سازی فکری و اجرایی صورت گیرد./998/ت302/ق

ارسال نظرات