۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۳۶۸۹
معاون آموزش حوزه های علمیه مطرح کرد؛

ضرورت مواجه دردمندانه و طبیبانه با منکرات

ضرورت مواجه دردمندانه و طبیبانه با منکرات
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: متولیان امر در برخورد با افرادی که گرفتار منکرات و معاصی هستند، باید اصل مواجه دردمندانه و طبیبانه را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در برنامه پنجم در مدرسه عاشورا که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، گفت: امام حسین(ع) در طول سفر خود به سمت کربلا با افرادی مواجه شدند که نیازمند امر به معروف و نهی از منکر بودند و اصول رفتاری امام حسین(ع) در رویارویی با این افراد، می‌تواند، سرمشق خوبی برای پیروان آن حضرت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد برخورد دردمندانه و طبیبانه با گمراهان را از ویژگی های رفتاری امام‌حسین(ع) دانست و عنوان کرد: برخی در مواجهه با افراد به راحتی سیاست دفع را سرلوحه کار خود قرار می دهند در حالی که امام حسین(ع) مانند طبیب دوار به دنبال گمراهان بود تا درد آن ها را دوا ببخشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به نیاز جامعه در خصوص برخورد مناسب با گمراهان، اظهار داشت: امروز نیز متولیان امر در برخورد با افرادی که گرفتار منکرات و معاصی هستند،باید اصل مواجه دردمندانه و طبیبانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی جوانمردی را یکی دیگر از اصول رفتاری امام حسین(ع) در مواجهه با دشمنان و گمراهان عنوان کرد و ابراز داشت: امام حسین(ع) در رویارویی با دشمنان هیچگاه از مرز فتوت و عدالت خارج نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم نژاد برخورد جوانمردانه را زمینه ای مناسب برای هدایت افراد جامعه دانست و گفت: در حال حاضر احساس نیاز فروانی نسبت به اجرای اصل جوانمردی در روابط اجتماعی جامعه وجود دارد.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه رکن رکین قیام عاشورا عزتمندی است، عنوان کرد: عزتمندی در برابر دشمنان اصل دیگر رفتاری امام حسین(ع) است و هرگز در رفتار و گفتار ایشان ذره ای احساس شکست و ذلت دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) بر اساس اصل عزتمندی به عنوان یک مکتب زنده در جوامع شیعی و غیر شیعی جریان دارد، اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) از صحبت با دشمنان، هدایت آن ها بوده و ایشان هیچگاه از موضع عزت خود عقب نشینی نکردند./1350/پ202/ق

ارسال نظرات