۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۳۶۹۰
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

یاری ولی خدا؛ شرط تحقق نصرت الهی

یاری ولی خدا؛ شرط تحقق نصرت الهی
استاد حوزه علمیه شرط تحقق نصرت الهی را یاری ولی خدا دانست و گفت: نصرت الهی تنها منحصر به پیروزی‌های ظاهری نیست بلکه گاهی این یاری سبب جاودانگی یک مکتب می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در برنامه پنجم مدرسه عاشورا که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، نهراسیدن از قدرت پوشالی دشمن را یکی از مهم ترین درس های مکتب امام حسین(ع) دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم دشمنان همواره در تلاش اند تا مومنان را هراسناک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه سپاه حق در مواجهه با مشکلات و مبارزه با سختی ها نباید اندک ترسی را به خود راه دهد، عنوان کرد: در روز عاشورا لشکری در برابر امام حسین(ع) قرار گرفت که از لحاظ شماره با یاران ایشان قابل مقایسه نبود اما در نهایت این لشکر حق بود که به پیروزی رسید.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: قدرت خداوند متعال بی نهایت است و به همین دلیل با وجود کمبود اسباب مادی در بین طرفداران حق، همواره مکتب ائمه اطهار در برابر دشمنان خود پیروز و سرافراز بودند.

این کارشناس دینی به قدرت نظامی فراوان دشمنان انقلاب در سال‌های دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: امت اسلامی در دفاع مقدس، دفاع از حرم حضرت زینب و مقابله با تحریم‌ها با وجود کمبود امکانات مادی به دلیل اتکاء به قدرت الهی همواره پیروز بوده است.

حجت الاسلام ماندگاری با یاد آوری امیدبخشی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم نسبت به نصرت الهی، گفت: در شرایط حساس کنونی نباید نگاه خود را تنها به کمبود امکانات مادی معطوف کنیم بلکه باید به فضل الهی امیدوار باشیم.

استاد حوزه علمیه شرط تحقق نصرت الهی را یاری ولی خدا دانست و افزود: نصرت الهی تنها منحصر به پیروزی‌های ظاهری نیست بلکه گاهی این یاری سبب جاودانگی یک مکتب می شود که ماجرای قیام عاشورا به طور کامل رخ داده است.

این کارشناس دینی به پیشرفت‌های گسترده کشور در زمینه هسته‌ای، تکنولوژی، نانو، سلول های بنیادی و غیره اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از درس های قیام عاشورا این است که برای عبور از مشکلات و سختی ها، فتح و پیروزی پس از دشواری ها را به یاد داشته باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری ایستادگی رهبر انقلاب در برابر قدرت‌های استکباری را ناشی از امیدواری ایشان نسبت به فضل الهی دانست و ابراز کرد: رمز پیروزی پیروان عاشورا در شرایط کنونی نهراسیدن از دشمن و امیدواری برای طی پیچ تاریخی است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات