۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۶۳۶۹۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

ایستادگی، تنها راه عقب نشینی دشمنان است

ایستادگی، تنها راه عقب نشینی دشمنان است
استاد حوزه علمیه گفت: در مکتب عاشورا تنها ایستادگی در برابر دشمن سبب عقب نشینی جهان خواران می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در برنامه پنجم در مدرسه عاشورا که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در فضای مجازی پخش شد، یکی از پیام های مهم قیام کربلا را پیام شجاعت دانست و گفت: صفت باارزش شجاعت در یکایک ائمه معصومین(ع) موج می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عنوان کرد: تمامی ائمه معصومین(ع) دارای صفات مهمی چون شجاعت و صبر بودند اما تفاوت امام حسین(ع) با سایر ائمه در این است که در روز عاشورا زمینه بروز این صفات برای ایشان فراهم شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تقابل دو اندیشه حسینی و یزیدی در قیام عاشورا، اظهار داشت: کربلا نمایشگاهی از ارزش‌های الهی و رذایل انسانی است که هر کدام از آنها در دو اردوگاه متفاوت امام حسین(ع) و عمرسعد رقم مخورد.

این کارشناس دینی با اشاره به زنده بودن دو تفکر موجود در صحنه قیام عاشورا در عصر کنونی، ابراز کرد: امروز در اردوگاه آمریکا، اسرائیل و آل سعود همه خباثت های لشکر عمر سعد قابل مشاهده است.

وی ملت ایران را شاگرد صادق مکتب عاشورا دانست و افزود: همانطور که رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند در مکتب عاشورا تنها ایستادگی در برابر دشمن سبب عقب نشینی جهان خواران می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به ویژگی‌های انسان های شجاع در کلام و کردار اهل بیت(ع)، گفت: انسان های شجاع، صادق و حقیقت جو هستند؛ سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا در یادآوری نامه های کوفیان و ارزش ایشان در منظر پیامبر اکرم لبریز از صداقت و حقیقت جویی است.

استاد حوزه علمیه غلبه بر هوای نفس را از دیگر ویژگی‌های انسان های شجاع عنوان کرد و اظهار داشت: شعارها و رجز های یاران امام حسین(ع) در ظهر عاشورا همه نشان از آن دارد که آنها تنها برای خدا می جنگیدند و هوای نفس ذره ای برای آنها اهمیت نداشته است.

این کارشناس دینی با اشاره به بردباری امام حسین(ع) و یارانشان در برابر هتاکی ها و هلهله دشمنان در روز عاشورا، ابراز کرد: یکی از ویژگی های انسان های شجاع برخورد حکیمانه و کریمانه با نادانان است که این ویژگی در رفتار یاران امام حسین(ع) تجلی پیدا کرده است./1350/پ202/ق

ارسال نظرات