۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۶۳۶۹۸
آیت الله خاتمی:

مکانیسم ماشه؛ طرحی از پیش شکست خورده

مکانیسم ماشه؛ طرحی از پیش شکست خورده
امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه امارات و بحرین با عادی سازی روابط خود به خانه ای عنکبوتی اعتماد کردند، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر دشمنان با الهام از آیات قرآن کریم گفت: انسان با ثبات و مقاومت و یاد خداوند می تواند در برابر دشمن ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، رهبران و مسؤولان جامعه اسلامی باید چندین برابر دیگران از مقاومت و استقامت برخوردار باشند، ادامه داد: البته باید دانست که اگر ایستادگی مردم همراه استقامت مسؤولان نباشد، نتیجه ای نخواهد داشت.

آیت الله خاتمی با اشاره به مبانی قرآنی مقاومت و استقامت در برابر دشمنان عنوان کرد: امروز باید دانست که دشمنان ما راهبرد تحریم های ظالمانه و حداکثری را در پیش گرفته اند و ملت ایران نیز با الهام از قرآن کریم در برابر این هجمه های ظالمانه مقاومتی بی نظیر دارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و جهان غرب ریشه در مبانی و اعتقادات دارد، تأکید کرد: دشمن می خواهد با تحمیل فشار حداکثری کاری کند که ما از ریشه ها و مبانی خود دست بکشیم؛ امروز اسلام بنی امیه در اسلام آمریکایی تجلی یافته است.

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه دفاع مقدس انقلاب اسلامی را در عرصه تهاجم بیگانه بیمه کرد، افزود: ما در دفاع مقدس تنها با صدام طرف نبودیم، بلکه با آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس طرف بودیم، اما با مقاومتی بی نظیر دشمن را به ذلت انداختیم.

دشمن به برکت دفاع مقدس جرأت حمله نظامی به کشور را ندارد

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه امروز دشمن به برکت دفاع مقدس جرأت حمله نظامی به کشور را ندارد، بیان کرد: این مکانیسم ماشه ای که رییس جمهور پرت و پلاگوی آمریکا نیز می گوید، در دنیا شکست خورده و جز چند کشور حقیر و برده دنیا با او همراهی نخواهد کرد و این ملت ایران است که عزیز و جاودانه باقی خواهد ماند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بزرگداشت حماسه دفاع مقدس تنها یک امر سیاسی نیست، بلکه ریشه در مبانی قرآنی دارد، بر ضرورت تجلیل از آزادگان، رزمندگان، جانبازان و خانواده های شهدا تأکید کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس برای نسلی که جبهه را ندیدند، باید تبیین شود، زیرا این فرهنگ است که انقلاب اسلامی را حفظ کرده و خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تجلیل از دفاع مقدس اختصاص به یک هفته ندارد، بلکه باید به عنوان یک گفتمان در کتاب های درسی مطرح شود، اظهار کرد: نسل جدید باید با این گفتمان آشنا شده و آن را حفظ کنند.

آیت الله خاتمی در ادامه ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم از سوی دشمنان کوردل تصریح کرد: این اهانت ها سابقه ای دیرینه دارد و از روی کینه توزی انجام می شود؛ بر اساس آیه 8 سوره مبارکه صف، دشمن همواره می خواهد نور الهی را خاموش کند، اما به اراده خداوند تلاششان بی فایده می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علی‌رغم تلاش های مذبوحانه دشمن، نور الهی در حال گسترش بوده و این حرکات موهن نشان دهنده نگرانی دشمن از گسترش نور الهی در سراسر جهان است، عنوان کرد: ممکن است برخی بگویند یک نشریه توهین کرده و چرا آن را در تریبون ها مطرح می کنید، در حالی که این موضوع قصه یک نشریه بی ارزش نیست، بلکه قصه حمایت سران اروپایی از این اقدام رذیلانه است؛ سران کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان از آن حمایت کردند و باید دانست آزادی بیانی در فرانسه و کشورهای اروپایی وجود ندارد، زیرا هر کسی در رابطه با هولوکاست نظری متفاوت از نظر خودشان داشته باشد به زندان می افتد.

وی همچنین عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی از سوی حاکمان مرتجع عربی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در زمینه عادی سازی روابط مشاهده کردیم که امارات جلو افتاد تا واکنش جهان اسلام را ارزیابی کند و بحرین و عربستان نیز در صف قرار گرفته بودند؛ هفته گذشته دیدیم که برخی سران بحرین ذلتمندانه به آمریکا رفتند و با وضعی بسیار موهن روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند.

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین است

آیت الله خاتمی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین دانست و افزود: امروز مردم غیور بحرین علیه حاکمان خود به پا خواستند و ذلت ابدی بر پیشانی این حاکمان برده و پست باقی خواهد ماند؛ عادی سازی روابط باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه است و عواقب سختی برای خود این حاکمان حقیر خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ایران در عرصه منافع ملی خود با هیچ کشوری تعارف نخواهد داشت، اظهار کرد: حکام عربی بدانند چه بخواهند یا نخواهند با همسایه ای مقتدر همچون ایران طرف هستند که مقتدر ترین نیروهای نظامی را در منطقه دارد و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست از پا خطا کند آنها نیز قربانی این رژیم بدبخت خواهند شد.

وی با بیان اینکه امارات و بحرین با عادی سازی روابط خود با رژیم غاصب صهیونسیتی به خانه ای عنکبوتی اعتماد کرده و در کاخی شیشه ای نشستند، خطاب به آنها گفت: این کاخ به سرعت خواهد شکست، تا دیر نشده برگردید، زیرا ادامه دادن این راه به منزله سقوط است./841/پ201/ق

ارسال نظرات