۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۷۰۴
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی:

حکام امارات و بحرین درهای بدبختی را به روی مردم خود گشوده‌اند

حکام امارات و بحرین درهای بدبختی را به روی مردم خود گشوده‌اند
نماینده ولی‌فقیه در سوریه تاکید کرد: مسأله فلسطین معیار جداسازی جبهه حق از باطل در زمانه‌ ماست و امارات و بحرین با عادی‌سازی روابطشان خود را حقیر و بدبخت کردند.
به‌‌گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دمشق در مصلای حرم حضرت زینب (س)، با اشاره به احادیث و روایات، ایمان و عمل صالح را دو رکن اساسی سلوک الهی دانست.

وی در تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی امروز جامعه اسلامی با تاکید بر مقابله همیشگی جبهه حق و باطل در طول تاریخ، اظهار داشت: جبهه باطل همیشه سعی می‌کند با ابزارهای فریب و خدعه، ذهن مردم را از مسیر حق منحرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی ادامه داد: انسان برای این‌که در دام جبهه باطل نیفتد باید مسلح به بصیرت باشد و قدرت شناخت و تمیز دشمن از دوست را داشته باشد.

نماینده رهبر انقلاب در سوریه با اشاره به خیانت برخی حکام عرب در عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امارات و بحرین خیال کرده‌اند با این کار درهای خوشبختی به رویشان باز شده؛ در حالی در غفلت بزرگی هستند و درهای شقاوت و بدبختی را روی دولت و مردم خود گشوده‌اند.

وی افزود: دشمنان فقط راضی به عادی‌سازی روابط نخواهند شد بلکه به دنبال این هستند که دین و آبرو و هویت آنها را نیز نابود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تاکید کرد: مسأله فلسطین معیار جداسازی جبهه حق از باطل در زمانه‌ی ماست و امارات و بحرین با عادی‌سازی روابطشان با صهیونیست‌ها خود را حقیر و بدبخت کردند.

وی در پایان خطبه‌های نماز، به ذکر مصائب خاندان اهل بیت (ع) در عاشورا و ایام محرم پرداخت.

 دیدار نماینده رهبر معظم انقلاب با مردم سوریه در مناطق مختلف این کشور

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در هفته‌ی اخیر نیز با سفر به استان‌‌ها و بازدید میدانی از مناطق مختلف سوریه، با علما، خانواده‌های معزز شهدا و اقشار مختلف مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این سفر 4 روزه ابتدا به استان حلب رفت و ضمن زیارت مشهد النقطه، با دکتر محمود عکام مفتی این شهر درباره‌ مسائل مختلف دینی و سیاسی به گفت‌وگو نشست.

نماینده ولی‌فقیه در سوریه، سپس به شهر شیعه‌نشین نُبُل و الزهرا سفر کرد و ضمن حضور در گلزار شهدای این شهر، با گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره‌ با مردم از نزدیک در جریان مشکلات این منطقه قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در ادامه این سفر که طبق روال معمول سفرهای دوره‌ای وی پس از چند ماه وقفه به‌خاطر شیوع کرونا صورت گرفت، با علما، رزمندگان‌ و خانواده‌ شهدا، مردم و مدیران اوقاف استان‌های حمص‌ و لاذقیه دیدار کرد./د101/ق
ارسال نظرات