۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۳۷۰۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

عدم برخورد ریشه ای؛ زمینه افزایش سوء استفاده‌های اقتصادی

عدم برخورد ریشه ای؛ زمینه افزایش سوء استفاده‌های اقتصادی
استاد حوزه علمیه، منشأ زیاد بودن مفاسد را عدم برخورد ریشه ای دانست و گفت: مملکت ما منابع زیادی دارد و اگر مشکلات داخلی و مفسدان نباشند، مشکلات رفع می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد جمعه شب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع عزاداران حسینی با بیان این که بهترین ذکر، دعا و توسل کوتاه به پیامبر و آل پیامبر(ص) ذکر صلوات است، اظهار داشت: جبرئیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و بشارت داد که ای پیامبر هر کسی بر شما درود و صلوات بفرستد، 70 هزار فرشته بر صلوات فرستنده، درود و صلوات می فرستند و هر کسی که 70 هزار فرشته بر او درود بفرستند، اهل بهشت خواهند بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فراگیری عدل در حکومت امام زمان(عج) تصریح کرد: همانطور که شفا فقط در تربت امام حسین(ع) است، امام زمان(عج) هم ویژگی هایی دارد که هیچ پیامبر و امامی ندارد و در قرآن هم آیاتی وجود دارد که تنها در حضرت مهدی(عج) ظهور و بروز پیدا می کند که یکی از آنها برقراری عدالت و ریشه کنی ظلم است؛ تنها معصوم و شخصیتی که خداوند اراده کرده که به دست با کفایت او ریشه ظلم، ظالم و طاغوت ها را بر اندازد و عدل و داد جهانی برپا شود، امام زمان(عج) است.

در قرآن کریم بیش از 100 آیه تعبیر و تفسیر به امام زمان می شود

وی با اشاره به آیه 81  سوره اسرا افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند «و َقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا؛ ای پیامبر بگو که حق آمد و باطل رفت و باطل ماندنی نیست»؛ این وعده الهی است که دین پیامبر اسلام(ص) بر دنیا غلبه کند؛ در قرآن کریم بیش از 100 آیه تعبیر و تفسیر به امام زمان(عج) می شود.  

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با انتقاد از وجود مشکلات اقتصادی در کشور اظهار داشت: خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و قرآن حق هستند، اما باطل هنوز وجود دارد و جولان می دهد و در زمان امام زمان(عج) ریشه کن و برچیده خواهد شد؛ در مملکت ما که به اسم نظام مقدس جمهوری اسلامی است، هنوز نتوانستیم قوانین بانک ها را اصلاح کنیم و رشوه، ربا و فساد های اداری وجود دارد اما در دوران ظهور یک دزد هم در کره زمین نمی ماند.

وی ضمن بیان نمونه هایی از بی تقوایی مالی گفت: پرونده هایی که در طول یک سال در کشورمان تشکیل می شود، 15 میلیون مورد است؛ تقوای مالی خیلی کم بوده و کلاهبرداری، رشوه و اختلاس ها، بی تقوایی است؛ زیاد بودن فسادها به این خاطر بوده که در برخورد با مشکلات، ریشه ای و اساسی نیست و این مسأله تنها به کشور ما مربوط نمی شود.

استاد حوزه علمیه به ناراحتی مردم از برخی بی عدالتی ها اشاره و تصریح کرد: مملکت ما منابع زیادی دارد و اگر مشکلات داخلی و مفسدان اقتصادی و فرهنگی نباشند، مشکلات رفع می شود.

حضرت مهدی دست دزدی را قطع می کنند نه دست دزد را

وی با بیان این که در زیارت آل یاسین امام زمان(عج) رحمت واسعه نامیده شده اند، افزود: بزرگی می گفت امام زمان(عج) دست دزدی را قطع می کنند، نه دست دزد را؛ یعنی باید مشکلات را به صورت ریشه ای عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد اظهار داشت: امام زمان(عج) در زمان ظهور، دست رحمتی بر سر مردم خواهند کشید و تقوا و ایمان تقویت و عنایتی می شود که عقل مردم کامل خواهد شد و انسان کامل هیچ گاه خیانت و معصیت نمی کند، مگر این که عقل او مثلاً با غضب از بین برود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان گفت: امام رضا(ع) فرمودند: وقتی که مردم گناه جدیدی را کشف کنند، خداوند هم بلای جدید می فرستند؛ تمام دانشمندان جمع شده اند و نمی توانند ویروس کرونا را از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان روایتی به شرایط روزگار زمان ظهور حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: معصوم(ع) می فرماید در زمان ظهور امام زمان(عج) بیماری ها رفع می شود و ایمان، امنیت و سلامت روحی و روانی از بین می رود و نظر و عنایتی خواهد شد که روح، عقل و اندیشه رشد می کند و مردم علی رغم در دست داشتن مال و امکانات، ظلم نمی کنند.

وی با بیان این که امام زمان(عج) پناهگاه امت است، افزود: تمام درخواست هایی که در دعای «اللهم ادخل علی اهل القبور السرور ....» در ماه مبارک رمضان از خداوند متعال داریم، در زمان ظهور امام زمان(عج) تحقق می یابد.

امام زمان پشتوانه کشور ماست

استاد حوزه علمیه با بیان این که باید قدر کشورمان را بدانیم، تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم، ایران اعلان بی طرفی کرده بود اما قوای اجنبی ایران را اشغال کردند تا از ایران حمله کنند؛ در تاریخ آمده است که در کشور ما قحطی و خشکسالی فوق العاده ای به وجود آمد و میلیون ها نفر از دنیا رفتند و برای نان، آدم می کشتند؛ یکی از اساتید ما می گفت که در جنگ جهانی دوم پدرم از دنیا رفت و خانواده مان از گرسنگی در حال مردن بودند و نان به ندرت پیدا می شد و آن هم بسیار گران بود و مادرم زمینی را که از پدرم به ما رسیده بود، فروخت تا چند کیلو گندم بخرد؛ آیت الله نایینی در زمان جنگ جهانی دوم نگران بود، خواب دید که دیوار بلندی کج شده و در حال خراب شدن است و امام زمان(عج) با دستان خود این دیوار را نگه داشتند و به آیت الله نایینی فرمودند که «ایران شیعه خانه ماست و میخواهند این دیوار را خراب کنند اما من نمی گذارم»؛ ما اعتقادمان این است که واقعاً امام زمان(عج) کمک می کنند و پشتوانه شیعه هستند./822/پ201/ق

ارسال نظرات