۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۷۰۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خلوص سبب ماندگاری شعر می شود

خلوص سبب ماندگاری شعر می شود
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: اشعاری که در آن خلوص باشد در گرد و غبار تاریخ محو نمی‌شود، همانگونه که شعر محتشم کاشانی محو شدنی نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی جمعه شب در شب شعر اشک واره حسینی که در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی برگزار شد، گفت: بیان اشعار آیینی و مراثی سوگواره حسینی تجلی نعمات الهی است.

وی با اشاره به نعمات هنر، فصاحت، بلاغت، کنایه، استعاره و ادب، ابراز کرد: ذات اقدس ربوبی به اندازه‌ای به بندگان خود نعمت داده است که هیچ انسانی قدرت شمارش آن را ندارد.

آیت الله سلیمانی نعمت‌های باطنی و ظاهری و معنوی و مادی را از جمله نعمات بی شمار خدا دانست و اظهار داشت: نعمات الهی برای همه انسان‌ها است و هیچ انسانی از نعمت او بی بهره نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: یکی قدرت بدنی بسیار بالایی دارد اما قدرت فکری ضعیفی دارد، یکی قدرت فکری بالایی دارد اما توان بدنی اندکی دارد، یکی قدرت تعقل و فهم مدارک و مسائل بالایی دارد.

آیت الله سلیمانی گفت: خداوند همه نعمات را به یک انسان نبخشیده و هیچ انسانی را هم از نعماتش بی بهره نگذاشته است و معلولی که فقط از گردن به بالا حرکت دارد، با لب‌های خود نقاشی بی نظیری را ترسیم می‌کند.

وی افزود: سروده‌های شاعران پیشکسوت و شاعران تازه وارد شده به عرصه شعر و ادب بیانگر نعمت الهی است، اما نعمت‌های خداوند زمانی ماندگار خواهد شد که یا متصل به صاحب و دریای بیکران نعمت شود و یا وقف به صاحب نعمت باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: اشعاری که در آن خلوص باشد در گرد و غبار تاریخ محو نمی‌شود همانگونه که شعر محتشم کاشانی محو شدنی نیست./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات