۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۶۳۷۱۹
ذوالفقاری:

مردم و موکب داران به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند

مردم و موکب داران به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند
تهران - ذوالفقاری با تاکید بر اینکه مردم و موکب داران به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند، گفت: عراق تا کنون مجوزی برای حضور زائران ایرانی در پیاده روی اربعین صادر نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد مرکزی اربعین که در سالن پیامبر وزارت کشور برگزار شد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ جان زائران تا به این لحظه دولت عراق برای حضور زائران در مراسم اربعین مجوزی صادر نکرده است.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه مردم و موکب داران به اخبار جعلی و شایعات فضای مجازی توجه نکنند، ابراز کرد: عدم صدور مجوز برای حضور زائران در پیاده‌روی اربعین تنها به‌منظور حفظ سلامت زائران بوده و دعوت موکب داران ایرانی و زائران باید از طریق دولت عراق صورت بپذیرد و دعوت عشایر و شیوخ عراقی کافی نیست.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی حرکت به‌سوی مرزهای عراق را ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: به دلیل برگزار نشدن مراسم اربعین حسینی هیچ امکانات خدماتی در مناطق مرزی برای مردم وجود ندارد بنابراین از مردم تمنا داریم به‌سوی مرزها حرکت نکنند چراکه با ممانعت مرزبانان روبرو می‌شوند.

وی به برنامه‌های فرهنگی و معنوی ایام اربعین اشاره و عنوان کرد: به دلیل تعطیل بودن مراسم راهپیمایی اربعین و جاماندگان حسینی برنامه‌های دیگری چون برگزاری برنامه موکب داران، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و برگزاری مراسم زیارت اربعین در فضاهای رو باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته‌شده است.

ذوالفقاری بابیان اینکه موکب داران به‌سوی مرزها حرکت نکنند، بیان داشت: چنانچه دولت عراق برای حضور و شرکت زائران ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین مجوز صادر کند ستاد مرکزی اربعین حسینی با هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهد به زائران ایرانی اجازه خواهد داد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم شرکت کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات