۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۶۳۷۶۰
امام جمعه پیشاور پاکستان:

وهابیت و صهیونیزیم دو روی یک سکه هستند

وهابیت و صهیونیزیم دو روی یک سکه هستند
امام جمعه پیشاور پاکستان وهابیت را ان روی سکه صهیونیزیم جهانی دانست و گفت: چنان که صهیونیزیم فقط به صلاح خود می اندیشد، وهابی های تکفیری نیز فقط به نجات خود اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان الله محسنی امام جمعه پیشاور پاکستان در خطبه جمعه این هفته از سیاست های دوگانه دولت پاکستان و حمایت بعضی از مسؤولان از گروه های تندرو و فرقه گرا در پاکستان را به شدت محکوم کرد.

وی مردم پاکستان را به تقوای الهی و انجام به وظایف دینی خود دعوت کرد و بیان داشت: چنان که قرآن و روایت بیان می کنند فلاح و کامیابی انسان ها در گرو تقوای الهی است.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که یزید ابن معاویه فاسق ترین حکام اموی است و وی مقدس ترین انسان ها و ولی خدا در جهان را به شهادت رساند، گفت: حمایت از یزید ملعون از سوی گروه های تکفیری وهابی، دل میلیون ها انسان را به درد آورده است، یزید هموار مستحق لعن بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به این که جمع زیادی از علمای بزرگ اهل سنت در کتب خود یزید را مستحق لعن دانسته اند تاکید کرد: کسانی که در حال حاضر یزید ملعون را امیر خود خطاب می کنند یقینا از صفوف اهل سنت بیرون اند و حساب آنان از اهل سنت جدا است.

امام جمعه پیشاور پاکستان در خطاب به جامعه اهل سنت سراسر جهان، خواستاری بیداری آنان در برابر فتنه گری فعلی در پاکستان شد و اظهار داشت: تجربات نشان داده است که وهابیت به هیچ احکام دینی و قانون ملی پایبند نبوده اگه قدرت به دست او برسد مراکز و مقدسات اهل سنت نیز در امان نخواهند بود.

وی با یاد آوری دوره های آغازین فعالیت گروه های تکفیری وهابی در پاکستان گفت: در ابتداء فقط مراکز شیعه در پاکستان مورد هدف تکفیری ها بود اما به مرور زمان چندین مراکز اهل سنت و مراکز عبادی آنان و همچنین مراکز عبادی پیروان دیگر مذاهب و ادیان نیز مورد تجاوز و حمله این گروه تروریستی قرار گرفتند.

حجت الاسلام محسنی وهابیت را آن روی سکه صهیونیزیم جهانی دانست ابراز داشت: صهیونیزیم فقط به صلاح خود می اندیشد، وهابی های تکفیری نیز فقط به نجات خود هستند./988/ت301/ف

ارسال نظرات