۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۶۳۸۰۳
امام جمعه همدان:

طلبه بدون علم و تهذیب نمی تواند به اسلام خدمت کند

طلبه بدون علم و تهذیب نمی تواند به اسلام خدمت کند
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: طلبه ای که می خواهد قلبا و عملا به اسلام و حضرت ولی عصر (عج) خدمت کند بی شک نیازمند مطالعه، تحقیق و تهذیب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شامگاه امروز در جمع روحانیون و طلاب استان همدان که به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شد، اظهار داشت: طلبه ای که می خواهد قلبا و عملا به اسلام و حضرت ولی عصر (عج) خدمت کند بی شک نیازمند مطالعه، تحقیق، تهذیب و... است.

امام جمعه همدان در ادامه با تشکر از خدمات چندین ساله آیت الله موسوی اصفهانی؛ مدیر حوزه علمیه استان همدان، گفت: جای دارد در این جلسه از خدمات سال های متمادی آیت الله موسوی اصفهانی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان همدان تقدیر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: خوشبختانه بارها در جلسات شورای عالی حوزه علمیه استان، شاهد حساسیت آیت الله موسوی اصفهانی به تحصیل و معیشت طلاب همدانی بوده ایم که این جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تغییر شهریه طلاب بیان داشت: با وجود اینکه در سالهای اخیر شاهد تورم چند برابری بوده ایم، ولی با این وجود هنوز میزان شهریه های دریافتی توسط طلاب تغییر چندانی نداشته است که این امر باید بازنگری شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به لزوم حفظ اخلاق و تهذیب در حوزه ها و مدارس علمیه، افزود: طلاب و روحانیون استان باید مراقب باشند تا جایگاه شورای عالی و مدیریت همدان حفظ شود.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از وظایف شورای عالی حوزه علمیه همدان تصمیم در خصوص مدیریت استان است بنابراین با وجود عملکرد قابل قبول آیت الله موسوی اصفهانی و تصمیم این شورا و صحبت‌هایی که با آیت‌الله اعرافی و مسئول امور استان ها شده، هیچ تغییری در این مدیریت اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: طلاب و روحانیونی که ایده ها و پیشنهادات مثبتی در بحث فرهنگی دارند می توانند با این شورا مطرح کنند و بی شک در صورت صلاحیت ایده مذکور، حمایت مورد نیاز از طلبه یا روحانیون صاحب ایده انجام خواهد گرفت./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات