۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۶۳۸۰۵
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت:

دین خواستار ایجاد صلح عادلانه در جامعه بشری است

دین خواستار ایجاد صلح عادلانه در جامعه بشری است
تهران - آیت الله رمضانی با بیان اینکه دین خواستار ایجاد صلح عادلانه در جامعه بشری است، گفت: مستکبران با صلح بدون عدالت درصدد غارت و چپاول ملت ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، در کنفرانس بین المللی «صلح و عدالت» با تاکید بر بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت که شامگاه شنبه به صورت وبینار برگزار شد، گفت: اسلام و همه ادیان ابراهیمی دین جنگ نیستند.

وی افزود: دین هرگز نمی‌خواهد در جامعه بشری جنگ و نزاع را ترویج کند بلکه دین خواستار گسترش رحمت و معنویت است؛ پیامبر اکرم(ص) نیز مبعوث شدند تا رحمت الهی را در جامعه جاری کنند.

آیت‌الله رمضانی با تأکید بر اینکه صلح باید بر پایه عدل باشد، عنوان کرد: صلح عادلانه مورد تائید دین و همه ادیان الهی است اما در این وسط کسانی هستند که می‌خواهند با ایجاد رعب و وحشت به غارت و استعمار بشریت دست بزنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با طرح این پرسش که چگونه می‌شود با استعمارگران مقابله کرد؟ بیان داشت: قرآن کریم می‌فرماید: اگر جامعه بشری می‌خواهد به حقیقت صلح برسد باید به همگرایی روی بیاورد و در رفع مشکلات یکدیگر پیشگام باشد.

وی ادامه داد: در پاسخ به سوال مطرح شده مبنی بر اینکه بحث صلح در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید چگونه معنا شود این است که صلح مطلق در خارج مصداق پیدا نمی‌کند و نمی‌توان با دشمنانی که می‌خواهند دین و کرامت انسانی را نابود کنند صلح کرد برای همین در اینجا صلح بر پایه عدالت مطرح می‌شود.

آیت‌الله رمضانی افزود: دین و قرآن صلح عادلانه را در همه حوزه‌های انسانی مطرح می‌کند برای همین قرآن کریم مردم را به داشتن عدالت توصیه می‌کند؛ مقابله با تجاوز، تعدی، استعمار، استکبار و استخدام عین عدالت است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بابیان اینکه معنای واقعی صلح تحقق عدالت، معنویت، عقلانیت و آرمان‌های بشری درراه خداوند متعال است، گفت: مطامع قدرت‌های استکباری مبتنی بر نظم نوین و دهکده جهانی است به‌نوعی استعمار نو را به نفع آنان پدید آورده تا صلح بدون عدالت را به خورد بشر بدهد؛ آنان منکر صلح بر پایه عدالت هستند بر همین اساس پیاده‌سازی صلح عادلانه برای مؤمنان هزینه دارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات