۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۶۳۸۵۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

کارشکنی‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان بر کارکردهای مساجد اثر گذاشته است

کارشکنی‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان بر کارکردهای مساجد اثر گذاشته است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: تهاجم فرهنگی و کارشکنی سبب شده کار مساجد به گره افتاده و نتوانند کارکردهای شایسته خود را به منصه ظهور برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار مسؤول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور (طرح امام محله) سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: نماد مسجد سادگی اوست و در عین سادگی دارای باطنی مستحکم و اثرگذار است.

وی افزود: در طول تاریخ اگر حکام ظالم مساجد را بر اهل‌بیت (ع) و معصومین باز می‌گذارند اسلام راستین در سرتاسر جهان فراگیر شده و مردم دنیا را به قله سعادت می‌کشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اهمیت مسجد در نگاه اسلام، افزود: اگر در مساجد کارهای فرهنگی به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات و معضلات موجود مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه فرهنگی هر محله هستند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که مسجدالحرام اساس طرحش بر پیغمبری و علوی ریخته شده است اگر امروز هم این‌گونه عمل کند می‌تواند اندیشه اسلام ناب را به دنیا مخابره کند اما می‌بینیم به‌واسطه عملکردها نتوانسته اندیشه اسلام راستین را در جهان عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید پایگاه اصلی فرهنگی باشد، اظهار کرد: مساجد برای اینکه خودی در جهان نشان دهند باید مغزهای متفکر دینی با برنامه مدون و استوار در این اماکن کار جدی انجام دهند تا اندیشه اسلام راستین به‌تدریج به منصه ظهور برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: تهاجم فرهنگی و کارشکنی‌ها باعث شده که کار مساجد به گره بیفتد؛ اما درهرصورت با این وضع موجود باید کارهایی انجام شود که کاستی‌ها جبران شده و جوانان به سمت فساد نروند.

امام‌جمعه بیرجند گفت: درواقع تهاجم فرهنگی و کارشکنی‌های دشمنان باعث شده کار مساجد به گره افتاده و نتوانند آن‌گونه که شایسته و بایسته است کارکردهای خود را به منصه ظهور برسانند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اگر شرایط عادی بود و موانع مختلفی پیش روی فعالیت مساجد قرار نداشت امور بسیار بهتر انجام می‌شد؛ اما امروزه هجمه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان در مسیر فعالیت مساجد بسیار زیاد بوده و همین موانع هم در مسیر گره ایجاد کرده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود فعالان و متولیان مساجد به‌صورت محکم و جدی ایستاده و رسالت خود را به درستی ایفا کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات