۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۶۳۸۶۰
آیت الله آملی لاریجانی مطرح کرد؛

ضرورت همکاری حوزه و دانشگاه امام صادق برای تحول علوم انسانی

ضرورت همکاری حوزه و دانشگاه امام صادق برای تحول علوم انسانی
رییس مجمع تشخیص مصلحت گفت: دانشگاه امام صادق(ع) باید در زمینه ایجاد تحول در بنیان‌های علوم انسانی گام بردارد که همکاری با حوزه‌های علمیه در این زمینه راهگشا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس هیأت امنای جامعةالامام الصادق در سخنرانی جلسه افتتاحیه سال تحصیلی جدید این دانشگاه برگزار شد، یاد آیت الله مهدوی کنی و مرحوم حجت الاسلام عباس موسویان را در آستانه هفته دفاع مقدس گرامی داشت.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه از مسؤولان دانشگاه امام صادق(ع) که در ایام کرونایی امر آموزش را ترک نکرده و مجاهدانه به این مهم پرداختند، تشکر کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با قرائت آیه «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»، خاطرنشان کرد: کار علمی خود نیز نوعی عبادت است؛ البته علم آموزی باید مخلصانه و در مسیر الهی باشد.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی دانشگاه امام صادق(ع)، اظهار داشت: هدف از تأسیس این دانشگاه در کنار تولید علوم انسانی اسلامی، برآورده کردن نیازهای روز جامعه است و همین امر نیز خودش نوعی عبادت خداوند متعال است.

رئیس هیأت امنای جامعةالامام الصادق ابراز کرد: خواهش من از مسؤولان و دانشجویان و اساتید این است که دروس معارف اسلامی را درکنار دروس تخصصی مورد غفلت قرار ندهند و همان طور که برای هدف اصلی این دانشگاه تلاش می کنند به رفع نیازهای جامعه نیز توجه داشته باشند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه خط مقدم مبارزه در دنیا مبارزه علمی است، گفت: از دانشگاه امام صادق (ع) توقع می رود که در زمینه ایجاد تحول در بنیان های علوم انسانی گام بردارد، البته باید توجه داشت که موازی کاری با سایر مراکز انجام ندهد بلکه با رصدهایی که انجام می دهند، با همکاری دیگر مراکز نیز به این مهم بپردازند؛ در این زمینه همکاری با حوزه های علمیه نیز بسیار راهگشا خواهد بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه علم فقه، دارای منطقی است که از آن به عنوان علم اصول یاد می شود، عنوان کرد: در واقع هر علمی برای خودش منطقی خاصی دارد که با ایجاد تحول در این منطق می توان به تحول در علم هم رسید.

وی افزود: علم کنونی که نیازمند تحول است از مبانی سکولار برخوردار است و چنین علمی با مبانی اسلامی هماهنگ نیست؛ در واقع نمی توان علوم را به طور محض بی طرف دانست و در تولید علم به تاثیر عقاید بی توجه بود.

رییس هیأت امنای جامعةالامام الصادق با بیان اینکه عبودیت خداوند متعال با انجام وظیفه مرتبط محقق می شود، عنوان کرد: این انجام وظیفه باید مخلصانه باشد تا از غرق شدن در روزمرگی ها جلوگیری کند.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: حقیقت اعمال نزد خداوند متعال ثبت می شود و این حقیقت بعد از مرگ برای افراد مشخص می شود.

وی در پایان ابراز کرد: امروز یکی از نیازهای عاجل جامعه امر معیشت افراد است که ازشما دانشگاهیان انتظار می رود که وارد میدان شده و به حل مسائل بپردازید./1350/پ202/ق

ارسال نظرات