۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۶۳۸۶۸
امام جمعه شهرستان رزن مطرح کرد؛

ضرورت پرهیز طلاب از سیاست زدگی

ضرورت پرهیز طلاب از سیاست زدگی
امام جمعه رزن گفت: طلاب هرگز خود را در مسیر جریان های سیاسی قرار ندهند، البته این بدان معنا نیست که طلبه نباید سیاسی باشد، بلکه بدان معناست که طلبه نباید سیاست زده شود.

حجت الاسلام علی اکبر منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار داشت: تا زمانی که انقلاب اسلامی همچنان پابرجاست دشمنی دشمنان نیز وجود خواهد داشت، از این رو دل خوش کردن به وعده های فریبکارانه دشمنان این نظام و ملت نوعی ساده لوحی است.

امام جمعه شهرستان رزن در ادامه به مساله برجام اشاره کرد و گفت: چهره واقعی غربی ها و آمریکایی های در مذاکرات برجام برای همه جهانیان مشخص و هویدا شد. این کشورها نشان دادند که برجام تنها یک بازی سیاسی برای منزوی کردن ایران در منطقه و جهان است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه برجام عملا برای ملت و نظام ایران دستاوردی نداشته است، بیان داشت: در همان روزهای نخستین مقام معظم رهبری اجازه مذاکرات برجام را به هیات مذاکره کننده دادند ولی فرمودند که به این مذاکرات خوشبین نیستیم که این چنین نیز شد و بعد از سالها رایزنی به صادق بودن کلام رهبری رسیدیم.

حجت الاسلام منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن از هر روزنه ای برای ایجاد توطئه و دودستگی در کشور استفاده می کند، بیان داشت: هر اتفاق و رویدادی در کشور چه بزرگ و کوچک توسط رسانه های صهیونیستی و آمریکایی رصد می شود و این نشان می دهد که وجود جمهوری اسلامی برای دشمنان چقدر سنگین است.

امام جمعه رزن با اشاره به اینکه دشمنان از هر مساله ای یک شوی سیاسی و تبلیغاتی علیه انقلاب اسلامی به راه می اندازند، گفت: دشمنان که در بحث نظامی قدرت تقابل با این نظام را ندارند، وارد حوزه رسانه و جنگ تبلیغاتی شده اند برای همین امر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بسیاری را تاسیس و حمایت می کنند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه مردم به ویژه نسل های جوان نباید فریب بازی رسانه ای دشمنان را بخورند، افزود: دشمنان به صورت 24 ساعته اخبار، برنامه ها و گزارش های بسیاری علیه این انقلاب تهیه و پخش می کنند به امید اینکه بتوانند بسترهای نافرمانی مدنی در کشور را مهیا سازند، ولی به حول و قوه الهی هرگز در رسیدن به این خواسته شیطانی خود موفق نبوده اند.

حجت الاسلام منصوری در ادامه با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه در رویارویی با جنگ نرم دشمنان، بیان کرد: وقتی که به عینه می بینیم دشمن حوزه های علمیه را مورد هجمه های رسانه ای خود قرار می دهد این یعنی تاثیرگذار بودن حوزه های علمیه در جنگ فرهنگی، لذا امروز طلاب و روحانیون باید به مانند سربازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در برابر دشمنان این نظام و ملت جبهه فرهنگی ایجاد کنند.

امام جمعه شهرستان رزن گفت: مساله دیگری که جای دارد گفته شود، پروژه نفوذ در کشور به ویژه در حوزه های علمیه است، اکنون دشمن به قدرت معنوی و مردمی بسیار بالای حوزه ها پی برده است و بی شک به دنبال یافتن روزنه ای برای نفوذ در این مراکز فکری و دینی جهان اسلام و انقلاب هستند.

حجت الاسلام منصوری در پایان سخنان خود عنوان کرد: از طلاب عزیز می خواهیم که هرگز خود را در مسیر جریان های سیاسی و حاشیه دار قرار ندهند، البته این سخن بنده بدان معنا نیست که طلبه هرگز نباید سیاسی باشد، بلکه بدان معناست که طلبه نباید سیاست زده شود./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات