۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۹۹۷
واکنش کاربران فضای مجازی به موضع زائری درباره روحانیت؛

از ترویج سکولاریسم در قالب روشنفکری تا عمل بر خلاف دیدگاه!

از ترویج سکولاریسم در قالب روشنفکری تا عمل بر خلاف دیدگاه!
آقای زائری در حساب توئیتری خود مطلبی را درباره روحانیت منتشر کرد که اگرچه ظاهر روشنفکری دارد، اما بوی سکولاریسم را به آسانی می توان از آن استشمام کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آقای محمدرضا زائری در حساب توئیتری خود مطلبی را منتشر کرد که اگرچه ظاهر روشنفکری دارد، اما بوی سکولاریسم را به آسانی می توان از آن استشمام کرد.

او نوشت: «آرزو دارم زنده باشم و روزی را ببینم که در جمهوری اسلامی وزیر راه فقط راجع به جاده ها حرف بزند و رییس راهنمایی و رانندگی درباره سرعت مجاز صحبت کند و فرمانده سپاه از مقاومت و بازدارنگی سخن بگوید و دادستان پیرامون قوانین حقوقی و جزایی مصاحبه کند، روحانیت هم حدیث و قرآن بخوانند!»

این اظهار نظر زائری واکنش های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی در پی داشت؛ برخی از کاربران در پاسخ های متفاوت به ریشه های سکولاریسمی که در این توئیت جولان می دهد اشاره داشتند که نمونه هایی از آن را در زیر می خوانیم:

/////

سید عماد در پاسخ به زائری نوشت: «احتمالا اصل مطلبت عبارت آخری بود؛ خب این آرزو رو به گور می بری، سکولاریسم خوابیه که تعبیر نمی شه».

/////

حسین نخلی از دیگر کاربران فضای مجازی خطاب به زائری پرسید: «جایی از مذهب شیعه، وظیفه یک رجل دینی رو فقط حدیث و قرآن خوندن تعریف کردن؟»

/////

یکی دیگر از کاربران توئیتر نوشت: «شما انقلاب کردید که روحانیت فقط حدیث و قرآن نخواند. آرزویتان ضد انقلابی، براندازانه و ناقض آموزه های رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی است».

/////

پدرام شمیرانی در مثالی تاریخی و جالب پاسخ زائری را اینگونه می دهد: «وقتی امام هم میخواست قیام کنه، هفتاد درصد حوزه بهش می گفتن کار روحانی خواندن قرآن و حدیث است؛ البته این قضیه مسبوق به سابقه است و عبدالله بن عمر هم همچین کلماتی رو واسه نصیحت! امام حسین علیه السلام به کار برد؛ ذهن سکولار همیشه تاریخ یک خروجی داشته».

/////

از دیگر کاربران فضای مجازی مهدی یمینی بود که به آقای زائری گفته است «وقتی روحانیت فقط حدیث و قرآن بخواند که می شه همون جامعه سکولار!»

/////

سید عبداله متولیان همچنین نوشت: «جناب زائری کاش قبل از نگارش قدری درباره آن فکر کنی؛ ظاهر نوشته ات زیباست، اما بعید میدانم که ندانی نوشته ات مصداق عینی نگاه پوولیستی و عوامانه و بلکه عوافریبانه است».

برخی دیگر از کاربران نیز به این موضوع اشاره کرده اند که حرف های آقای زائری متناقض دیدگاه خودش است، زیرا در حالی که می گوید روحانیت باید فقط حدیث و قرآن بخواند، ضد تفکر خودش عمل کرده و سخنانی بر زبان جاری می کند که نمی توان نام آن را قرآن و حدیث گذاشت!

/////

حجت الاسلام حمید رسایی در پاسخ به آقای زائری نوشته است: «آقای زائری اگر آرزوی خوبی است و واقعا راست می گویید، پس به عنوان کسی که در لباس روحانیت است، لطفاً فقط قرآن و حدیثتان را بخوانید و درباره مطالب دیگر اظهار نظر نکنید. قرائت قرآن را هم اول از این آیه شروع کنید: کبر مقتاً عنداللهان تقولوا ما لا تفعلون... #فرقه_ملامتیه».

/////

یکی دیگر از کاربران نوشت: «نخستین مخالف شما عملکرد خود شماست، دومین، امام حسین است. فکر کنید کسی به او می گفت برو قرآن و حدیث بخوان و سیاست به تو ربطی ندارد یا تصور کنید امام خمینی، گاندی، ماندلا و دیگر انقلابیون هم مثل شما فکر می کردند. چه می شد؟»

/////

کاربری دیگر پیشنهادی جالب برای آقای زائری داشت: «برو عربستان! اونجا وزیر راه در مورد راه حرف میزند فرمانده ارتش در مورد امنیت و مفتی های مکه و مدینه هم در اعلی ترین درجه با ریش های بلند و پیشانی های پینه بسته آیه و حدیث می خوانند! کنار گوشه هم کشوری را محاصره کردند، بیمارستان هایش را زدند، اما روحانیت آنجا حدیث می خواند».

/////

یکی از کاربران فضای مجازی در این باره نوشت: «جناب آقای زائری شما در تمام مسائل و موضوعات دخالت می کنی، نظر می دی حتی توهین می کنی افترا می بندی و فراتر از وظایف یک روحانی دخالت می کنید، تنها چیزی که هیچگونه سنخیتی ظاهراً با شما نداره قرآن و حدیث است پس لطفاً از خودتان شروع و پیش قدم باشید در این سنت حسنه!»

/////

علی سلیمانی نیز نوشت: «بسم الله شما دیگه در هیچ مسأله ای حرف نزن تا بقیه هم یاد بگیرن، والا روحانیتی که ما می شناسیم در حوزه تخصصی خودش حرف میزنه ولی شما از انتهای شرقی تا ابتدای غربی هر موضوع حرف می زنید».

/////

مجتبی کریمی از دیگر کاربران توئیتر نوشت: «این اصلا درست نیست، بنا رو باید گذاشت بر تخصص شاید یک روحانی هم درس خونده و تخصص داره تو این امر و اتفاقا وظیفش اظهار نظر و روشنگری است؛ متخصص هر امر بیاد و اظهار نظر کنه!»

/////

محمدهادی سمتی هم در واکنش به این توئیت آقای زائری نوشت: «اعوذ بالله من الشیطان الرحیم، بسم الله الرحمن الرحیم یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون.صدق الله العلی العظیم. سوره صف آیه ۲».

/////

این واکنش ها سبب شد تا آقای زائری در توئیتی دیگر از موضع خود عقب نشینی کرده و با ژستی طلبکارانه بگوید «صحبتم با مسؤولان کشور بود، نه افراد عادی!» و سپس فضا را به گونه ای جلوه دهد که گویا افرادی که به این موضع سکولار انتقاد کرده اند، جوانب منطق و انصاف و استدلال را رعایت نکرده اند، در حالی که مشاهده می کنیم سخنان کاربران فضای مجازی در کمال آرامش و ادب و استدلال بیان شده است./841/پ201/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کسی نگفت چرا پیامبر فقط قرآن و حدیث نخوند؟
چراکسی نگفت قرآن و حدیث ی محتوایی هم داره که احیانا به آخوندها مربوط میشه محتوایی مربوط به تمام جنبه های زندگی انسان؟
0
0