۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۶۴۰۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس برای اصلاح سبک زندگی

لزوم استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس برای اصلاح سبک زندگی
حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس برای تبلیغ و اصلاح سبک زندگی، گفت: دفاع مقدس گنجینه ذی‌قیمتی برای نسل امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  حجت‌الاسلام احمدرضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع بانوان فرهیخته نهضت ملی تبلیغ در خراسان جنوبی، اظهار داشت: زنان در حوزه تبلیغ از ظرفیت ویژه‌ای برخوردارند.

وی افزود: در طول تاریخ می‌بینیم که بیشتر اوقات زنان درزمینهٔ تبلیغ بسیار فعال و پویا بوده و در مواردی بیش از مردان در این زمینه عمل کرده‌اند و حتی عملکرد آنان تأثیر بسیار زیادی در موفقیت مردان داشته است.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: در صدر اسلام هم زنان در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور فعالی داشته و درزمینهٔ تبلیغ اسلام هم یاریگر حضرت محمد (ص) بوده‌اند که نمونه بارز و مثال‌زدنی این زنان حضرت خدیجه (س) است.

وی ادامه داد: در صدر اسلام می‌بینیم که همراهی حضرت خدیجه (س) با رسول‌الله (ص) تأثیر بسیار زیادی در گسترش و ادامه راه پیامبر اکرم (ص) داشته است؛ چراکه این بانوی گران‌قدر علاوه بر اینکه همسر و مادر نمونه بوده است در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی حضور فعالی داشته است.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: این بانوی گران‌قدر صدر اسلام با گذشتن از مال خود و هدیه آن برای اسلام کاری ستودنی انجام داد و در روایات هم آمده است که اسلام با شمشیر و فداکاری علی (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) برپا ماند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه گذشتن از مال و ثروت را امری عادی تلقی کنیم درست نیست؛ چراکه امروزه زنان و مردان بسیاری دارای ثروت متعدد هستند ولی دل به ثروت خود سپرده و ریالی برای دین، انسانیت و شرف هزینه نمی‌کنند

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به نقش و حضور زنان در دوران دفاع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس زنان با تمسک به زنان اسوه صدر اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل و در پشت‌صحنه حماسه‌های بسیاری از فداکاری و ایثار خلق کردند.

وی اضافه کرد: همگی ما در مقابل خون شهدای اسلام مسؤول هستیم و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا فداکاری و ازجان‌گذشتگی این شهدا فراموش نشود و از تجربیات دوران دفاع مقدس برای تبلیغ و اصلاح سبک زندگی استفاده کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: زنان مبلغ ما هم باید نگذارند تا زیبایی‌هایی که زنان اسوه همچون حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب (س) وزنان ما در دوران دفاع مقدس خلق کردند درگذر زمان به فراموشی سپرده شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات