۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۶۴۰۷۴

روایت قصه زندگی شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای کودکان

روایت قصه زندگی شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای کودکان
کانون پرورش فکری به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس کتاب «یار هفتاد و سوم» که در آن قصه زندگی شهید سلیمانی برای کودکان و نوجوانان را روایت کرده به چاپ رسانده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست‌ زنده شعرخوانی با عنوان «شعر آفرینش» را برگزار می‌کند.

در این نشست‌ها که هفته‌ای یکبار برگزار می‌شود، آثار اعضای شرکت‌کننده‌ در انجمن‌های شاعران نوجوان کانون نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
در این نشست گفت‌وگویی با علی داودی شاعر، طراح و گرافیست در مورد مولفه‌های شعر پایداری به صورت زنده نیز شکل می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نشست‌ ساعت 20 روز دوشنبه، 31 شهریور 1399 به صفحه‌ اینستاگرام انجمن شاعران نوجوان کانون به نشانی anjoman_e_shaeranenojavan مراجعه کنند.

این نشست که اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون نیز با موضوع دفاع مقدس شعرخوانی می‌کنند، با اجرای حسین دهلوی شاعر همراه خواهد بود. سلسله نشست‌های‌ «شعر و داستان آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک هفته به شعر و یک هفته به داستان اختصاص دارد.

همچنین در خبر دیگری از کانون پرورش فکری، اعلام شده است که انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری با ویژه‌برنامه «یار هفتاد و سوم» راوی قصه‌های دفاع مقدس می‌شود.

«یار هفتاد و سوم» به روایت قصه‌هایی از رخدادهای دفاع مقدس، زندگی در جنگ، پس از جنگ و حقایق دلاوری‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های زنان و مردان هشت سال دفاع مقدس، می‌پردازد.

این ویژه برنامه با هدف ترویج فرهنگ آزادگی و ایثار و اعتقاد به ادامه‌ی راه هفتاد و دو تن یاران امام حسین(ع)، در راستای شعار کانون با عنوان «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» طراحی شده تا میزبان قصه‌گویان و روایت‌های جنگ باشد.

در اولین شب این ویژه‌برنامه سردار محمدرضا حسنی‌سعدی همرزم و یار دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی، قصه زندگی این شهید را بر مزارش -با هماهنگی انجمن قصه‌گویی کرمان- روایت می‌کند.

بر همین اساس، در حاشیه این ویژه‌برنامه نیز مربیان و نوجوانان برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری به قصه‌گویی با موضوع‌های دفاع مقدس می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از روز دوشنبه 31 شهریور 1399 به مدت یک هفته هر شب ساعت 20 از صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون به نشانی instagram.com/ghesehgouee دنبال کنند./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات