۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۶۴۱۴۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

انس با قرآن زمینه‌ساز استحکام شخصیت ایمانی انسان است

انس با قرآن زمینه‌ساز استحکام شخصیت ایمانی انسان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انس با قرآن به‌ویژه در دوران نوجوانی و جوانی سبب می‌شود انسان در طول عمر شخصیت قرآنی و نورانی و خداپسند پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار دانش آموزان گروه سرود ره پویان ولایت، با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی در شکل‌گیری شخصیت انسان، خطاب به نوجوانان، اظهار کرد: شما به سمت قله در حال حرکت هستید تا به قله عمر که بهترین دوران است برسید؛ ازاین‌رو باید در این مسیر انرژی لازم را کسب کنید تا به‌سلامتی مسیر را طی کرده و به قله برسید.

وی افزود: دوران نوجوانی از بهترین دوران عمر است؛ زیرا هم قدرت فهم شما بالا بوده و هم قدرت جذب اندیشه‌ها در شما بالا است و دل‌وجان شما مصفا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: الآن دوران شکل‌گیری شخصیت شما است، سعی کنید این شکل‌گیری شخصیت به‌اندازه‌ای محکم باشد که هیچ‌چیز نتواند در آینده این شخصیت شما را بشکند یا خدشه‌دار کند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که شخصیت شما را محکم‌تر می‌کند قرآن است؛ ازاین‌رو هر چه بیشتر با این کتاب انس بگیرید شخصیت شما محکم‌تر شده و شیطان نمی‌تواند در درون شما نفوذ کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر فردی در دوران نوجوانی و جوانی با ایمان قرآن بخواند این قرآن با وجود او عجین شده و شخصیت قرآنی و نورانی و خداپسند پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در دوران نوجوانی شخصیت انسان مانند موم است و به هر شکلی درمی‌آید؛ به همین دلیل باید بکوشید پایه‌های شخصیت ایمانی و اجتماعی خود را در این دوران محکم کنید؛ زیرا اگر این پایه محکم باشد ساختمان شخصیت شما درست بالا می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: الآن تار و پود شخصیت خود را با معنویت پُر کنید تا در آینده روح شما پر پیمانه از معنویت و تقوی و پاکی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اگر شخصیت انسان به‌درستی پایه‌ریزی شود، وی حتی می‌تواند در نوجوانی حماسه‌ساز شود و مانند شهید فهمیده به‌عنوان قهرمان ملی شناخته شود.

وی خطاب به نوجوانان گروه سرود ره پویان ولایت، تصریح کرد: این فرصت را غنیمت بشمارید و از دست ندهید؛ زیرا الآن در مسیری قرار گرفته‌اید که نوای حلقوم شما سخن از اهل‌بیت و امامت و ولایت می‌گوید؛ ازاین‌رو باید این نوای زیبای وجود خود را قدر بدانید و آن را پرورش دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سعی کنید محتوای سرودهای خود را متنوع کرده و به‌روز باشید تا پیام و آهنگ جدید شما جاذبه آفرین است.

وی اضافه کرد: اینکه در سن نوجوانی بر در خانه اهل‌بیت قرار گرفته‌اید و در ریل معنویت حرکت می‌کنید بسیار باارزش است؛ ازاین‌رو سعی کنید راه درست خود را ادامه داده و خسته نشوید و نیز مراقب باشید شیطان‌ها سراغ شما نیاید زیرا وجود شما با این محتوای خوبی که پیدا کرده‌اید رحمانی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همت‌های خود را بالاتر ببرید؛ زیرا بنا به فرموده امام علی (ع) هر کسی همتش بالاتر باشد قیمت و ارزش او بیشتر است./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات